افغانستانامنیتی

وزارت داخله‌ی طالبان: نگرانی کشورها در مورد رونق مواد مخدر از افغانستان «بی‌جا» است

بیان‌نیوز – عبدالمتین قانع، سخن‌گوی وزارت داخله‌ی طالبان، نگرانی کشورها در مورد گسترش و رونق تجارت مواد مخدر از افغانستان را «بی‌جا» دانسته است.

این مقام وزارت داخله‌ی طالبان روز چهارشنبه(۱۷ اسد) با انتشار بیانیه‌ای در پلتفرم ایکس، افزوده که مبارزه‌ی جدی و قاطعانه نیروهای طالبان علیه کشت و قاچاق مواد مخدر از مهم‌ترین دست‌آوردهای سه سال اخیر محسوب می‌شود.

او این اظهارات را در واکنش به گزارش اخیر اداره‌ی بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان یا سیگار مطرح کرده است. سیگار گفته بود که با وجود صدور فرمان ممنوعیت کشت و قاچاق موادمخدر از سوی رهبر طالبان، اما اقدامی در مورد ذخیره‌های مواد مخدر صورت نگرفته است.

سخن‌گوی وزارت داخله‌ی طالبان تصریح کرده که پس از دستور ملاهبت‌الله آخوندزاده، وزارت داخله مبارزه‌ی جدی را علیه مواد مخدر انجام داده و هیچ‌گونه استثنایی در این عرصه وجود ندارد.

با این حال، اداره‌ی سیگار با استناد به یک نظرسنجی سازمان ملل متحد گفته است که قیمت تریاک از زمان صدور فرمان ممنوعیت از سوی طالبان، تقریبا دو برابر شد و ‌از ۴۱۷ دالر در هر کیلوگرام در آگست سال ۲۰۲۳، به ۸۰۲ دالر در دسامبر همان سال رسید.

گشت‌زنی هواپیمای بی‌سرنشین بر فراز کاپیسا

Related Articles

Back to top button