اجتماعیافغانستان

سه سال حاکمیت طالبان؛ دامنه‌ی فقر به شدت گسترش یافته است

بیان‌نیوز – هم‌زمان با فرا رسیدن سه سالگی حاکمیت طالبان بر افغانستان، جمعی از نهادهای کمک‌های کمک‌رسان می‌گویند که اکثر مردم افغانستان به کمک‌های بشردوستانه وابسته‌ هستند.

این نهاد روز سه‌شنبه(۲۳ اسد) در یک اعلامیه‌ی مشترک گفته‌اند که کمک‌های بشردوستانه در افغانستان به شدت کاهش یافته و این باعث شده که چرخه‌ی فقر، مهاجرت و نامیدی در میان مردم گسترش یابد.

این اعلامیه از سوی شورای پناهندگان ناروی، سازمان نجات کودکان، کمیته بین‌المللی نجات و شمار دیگری از نهادهای کمک‌رسان منتشر شده است.

در اعلامیه تصریح شده که با فروپاشی نظام جمهوریت، میلیون افغان در یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های بشری جهان گرفتار شده‌اند.

بربنیاد این اعلامیه، در حال حاضر بیش از ۲۳ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیازمند هستند که ۲۵ درصد آن‌ها را کودکان و ۲۵ درصد آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهد.

با این حال پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان، میزان کمک‌های خارجی در افغانستان به شدت کاهش یافت و تعداد زیادی از موسسات کمک‌رسان روند خدمات‌شان را متوقف کردند.

اما مقام‌های حکومت طالبان در سه سال اخیر همواره با رد این گزارش‌ها اظهار کرده‌اند که ثبات سیاسی و اقتصادی در افغانستان به وجود آمده و با اجرای پروژه‌های بزرگ اقتصادی، برای مردم اشغال‌زایی صورت گرفته است.

بحران مهاجرت؛ مقام ایرانی: تمام مهاجران فاقد مدرک ایران را ترک کنند

Related Articles

Back to top button