افغانستانگزارش ویژه

۱۵ اگست؛ نخست‌وزیر طالبان: با شکست امریکایی‌ها فاتحانه وارد کابل شدیم

بیان‌نیوز – ملامحمد حسن آخوند، نخست‌وزیر طالبان در پیامی به‌مناسبت ۲۴ اسد، گفته است که طالبان و نیروهایش با ایمان خود و غلبه بر مادیات، امریکایی‌ها را با تجهیزات پیشرفته‌ی‌شان شکست دادند.

نخست‌وزیر طالبان روز سه‌شنبه(۲۳ اسد) پیام صادر کرده و افزوده که نیروهای آن‌ها پس از ۲۰ ساله مبارزه، به گونه‌ی فاتحانه وارد پایتخت افغانستان شدند.

در پیام ملامحمد حسن آخوند آمده است: «شکست امریکایی‌ها در افغانستان در حقیقت غلبه ایمان و معنویت بر مادیت است. ما مشاهده کردیم که افغانستان را با دست خالی و تعداد کمی از مجاهدین در برابر نیروهای بسیار مجهز و پیشرفته، پیروز نمود که نشانه‌ی آشکار نصرت الهی بود.»

این مقام ارشد طالبان همچنان تاکید ورزیده که مبارزه‌ی آن‌ها هنوز به پایان نرسیده است و در حال حاضر مسوولیت جدی آن‌ها است که نظام اسلامی را استحکام ببخشند.

از سوی هم، ملایعقوب مجاهد، وزیر دفاع طالبان نیز به این مناسبت گفته که وقتی او پس از فروپاشی دولت پیشین، وارد این وزارت شد، به جز ساختمان، دیگر هیچ‌ چیزی وجود نداشت.

وزیر دفاع طالبان خاطرنشان ساخت که برای تشکیل نیروهای دفاعی خود از صفر آغاز کرد و اکنون طالبان دارای ارتشی منظم است.

آقای مجاهد در پاسخ به پرسشی درباره پروازهای هواپیماهای خارجی در حریم هوایی افغانستان، بیان کرده که آن‌ها در تلاش است تا از این نقض‌ها جلوگیری کند و تا جایی که توان دارد در این زمینه مکلف است. با این حال، او نمی‌تواند زمانی مشخص برای موفقیت در این امر تعیین کند.

به گفته‌ی او، طالبان به کشورهای ناقض حریم هوایی افغانستان نیز پاسخ‌های لازم را داده است.

طالبان افغانستان مدعی انهدام دو پایگاه مرزی ارتش پاکستان شد

Related Articles

Back to top button