افغانستانسیاسی

مقام‌های پاکستانی: طالبان اگر اعضای تی‌تی‌پی را تحویل دهد، مشکل حل می‌شود

بیان‌نیوز – مقام‌های ارشد دولت پاکستان در اظهارات تازه‌ای گفته‌اند که اگر حکومت طالبان، اعضای تی‌تی‌پی را به اسلام‌آباد تحویل دهد، مشکل میان دو کشور حل خواهد شد.

آصف درانی، نماینده‌ی ویژه پاکستان برای افغانستان در مصاحبه با رسانه «ایندیپندنت اردو» افزود که نیاز است علیه جنگ‌جویان تحریک طالبان پاکستانی(تی‌تی‌پی) اقدامات صورت گیرد.

این مصاحبه درانی روز چهارشنبه(۲۴ اسد) منتشر شده است.

نماینده‌ی ویژه پاکستان گفت:«افرادی‌که از تحریک طالبان پاکستان در افغانستان حضور دارند، باید علیه آن‌ها اقداماتی صورت گیرد، اگر آن‌ها را به ما تحویل دهند، مشکل حل می‌شود.»

این مقام پاکستان بار دیگر ادعا کرد که پایگاه‌های تی‌تی‌پی در خاک افغانستان است و اسلحه‌ای که استفاده می‌کنند، مشکوک به نظر می‌رسد.

در همین حال، عاصم منیر، رییس ستاد ارتش پاکستان به مناسبت تسلط طالبان بر افغانستان، تاکید کرده که اسلام‌آباد خواستار روابط نیک با کابل است.

رییس ستاد ارتش پاکستان روز سه‌شنبه(۲۳ اسد) در یک نشستی که به مناسبت روز استقلال پاکستان برگزار شده بود، طی سخنان افزود که طالبان، تی‌تی‌پی را به همسایه‌ی قدیمی و «برادر» خود ترجیح ندهد.

او گفت: «از آن‌جا که گروه‌های تروریستی نه شریعت و نه قانون اساسی را قبول دارند، پاکستان نیز آن‌ها را به عنوان پاکستانی قبول ندارد.»

این جنرال پاکستانی همچنان پیرامون وضعیت مرزهای افغانستان و پاکستان نیز صحبت کرد.

گفتنی است، با روی کار آمدن طالبان در افغانستان، تی‌تی‌پی میزان حملات خود را در سه سال اخیر علیه دولت پاکستان شدت بخشیده است و این امر، بر روابط افغانستان و پاکستان سایه افگنده است.

مکل‌کال بار دیگر از بلینکن خواست که در مورد خروج از افغانستان شهادت دهد

Related Articles

Back to top button