افغانستانسیاسی

مکل‌کال بار دیگر از بلینکن خواست که در مورد خروج از افغانستان شهادت دهد

بیان‌نیوز – سه سال پس از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، رییس کمیته‌ی روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا بار دیگر خواستار شهادت بلینکن در مورد این اقدام ایالات متحده شد.

مایکل مک‌کال، برای شهادت مجدد آنتونی بلینکن، وزیرخارجه‌ی امریکا در کمیته‌ی روابط خارجی مجلس نمایندگان این کشور، نامه ارسال کرده است.

براساس گزارش‌های منتشرشده، این نامه روز سه‌شنبه(۲۳ اسد) به وزارت خارجه‌ی امریکا ارسال شده است.

مک‌کال در این نامه از آقای بلینکن خواسته است که وضعیت حضور خود در کمیته‌ی روابط خارجی مجلس نمایندگان را تا ۱۹ آگست مشخص کند، در غیر این‌صورت با احضاریه مواجه خواهد شد.

مک‌کال در این نامه نوشته است: «برخلاف دیگر مقام‌های ارشد وزارت دفاع، وزارت امور خارجه و شورای امنیت ملی ایالات متحده، شما (آنتونی بلینکن) هنوز به سؤالات بخشی از تحقیقات کمیته پاسخ نداده‌اید.»

او افزوده است: «اکنون زمان حضور شما فرارسیده است و همان‌طور که توصیف می‌کنید، با ارائه‌ی پاسخ به مردم امریکا، فداکاری خانواده‌های ستاره‌ی طلایی (سربازان امریکایی) را گرامی بدارید.»

کمیته‌ی روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا طی سه سال گذشته، بلینکن را چندین‌بار برای توضیحات در مورد خروج نیروهای امریکایی از افغانستان فرا خوانده است.

این عضو ارشد مجلس نمایندگان امریکا همواره سیاست‌های دولت جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا را در قبال طالبان به چالش کشیده است.

مقام‌های ارشد طالبان: جهان با ما تعامل کنند

Related Articles

Back to top button