افغانستانزنان و حقوق بشر

تحقیق تازه: یک چهارم سربازان زن امریکایی در افغانستان مورد تعرض جنسی قرار گرفتند

بیان‌نیوز – یک تحقیق تازه که از سوی نشریه «هزینه جنگ» وابسته دانشگاه براون منتشر شده، نشان می‌دهد که یک چهارم سربازان زن امریکایی در افغانستان مورد تعرض جنسی قرار گرفته‌اند.

گزارش این تحقیق روز چهارشنبه(۲۴ اسد) منتشر شده و در آن آمده که تمام موارد تعرض جنسی در ارتش امریکا طی سال‌های ۲۰۲۱ الی ۲۰۲۳ به حدود ۱۵۰ هزار می‌رسد.

در این گزارش به آمار تعرض جنسی میان نیروهای امریکایی در افغانستان در سال‌های ۲۰۰۱ الی ۲۰۲۱ هم اشاره شده است و در آن آمار داده شده که در طول ۲۰ سال گذشته یک چهارم سربازان زن و حدود ۱.۹ درصد سربازان مرد تعرض جنسی را تجربه کرده بودند.

این نهاد وابسته به دانشگاه براون همچنین دریافته است که زنان سیاه‌پوست و دگرباشان جنسی در میان نیروهای ارتش امریکا بیشتر از دیگران در معرض آزار جنسی بوده‌اند.

جنیفر گرینبرگ، نویسنده این گزارش، درباره دلیل ناکامی حکومت امریکا گفته است: «در جنگ‌های پس از یازدهم سپتامبر اولویت دادن به آمادگی نیروها بیش از هرچیزی دیگر باعث شد که مشکل تعرض جنسی، خشونت‌های داخلی و نابرابری‌های جنسیتی در نهادهای نظامی شدت یابد.»

با این حال،‌ براساس گزارش‌های منتشرشده، آماری که در این گزارش آمده، حدود دو برابر بیشتر از آماری است که مقام‌های وزارت دفاع امریکا درباره موارد تعرض جنسی در میان نیروهای ارتش این کشور برآورد کرده بودند.

وزارت دفاع امریکا یا پنتاگون پیش از این برآورد کرده بود که شمار موارد تعرض جنسی ممکن است در سال ۲۰۲۱ به ۳۵ هزار و ۹۰۰ مورد و در سال ۲۰۲۳ به ۲۹ هزار مورد برسد؛ ولی برپایه گزارش تازه، این آمار در سال ۲۰۲۱ به ۷۵ هزار و ۵۶۹ و در سال ۲۰۲۳ به ۷۳ هزار و ۶۹۵ مورد رسیده بوده است.

تعرض جنسی در ارتش امریکا به یک معضل جدی تبدیل شده است. مقام‌های این کشور سال‌ها است که تلاش می‌کنند این واقعیت را از میان بردارند. با وجود این، آمار تعرض جنسی همچنان بالا است.

وزارت خارجه امریکا: حکومت طالبان رسمیت ندارد

Related Articles

Back to top button