جهان

گزارش: گروه حماس در دور دوم مذاکرات آتش‌بس اشتراک نمی‌کند

بیان‌نیوز – خبرگزاری رویترز به نقل از منابع خود گزارش داده است که گروه حماس در دور دوم مذاکرات آتش‌بس با اسرائیل اشتراک نخواهد کرد.

براساس این گزارش، دور دوم مذاکرات آتش‌بس قرار بود که روز پنج‌شنبه(۲۵ اسد) در دوحه پایتخت قطر برگزار شود و دولت اسرائیل، هیاتی را برای اشتراک در این نشست اعزام کرده است.

در گزارش آمده که گروه حماس خواستار توقف حملات اسرائیل به عنوان شرط بازگشت به میز مذاکره است و باورمند است که به جای گفت‌وگوهای بیشتر، بهتر است که زمینه اجرای طرح پیشنهادی جو بایدن که ظاهرا توسط اسرائیلی‌ها تهیه شده بود، فراهم شود.

از سوی دیگر، اکسیوس نیز گزارش داده که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه‌ی امریکا سفر خود را که قرار بود دو روز پیش صورت گیرد، به تعویق انداخته است.

گفته می‌شود که ایالات متحده از ترس هم‌زمان شدن حمله احتمالی ایران با حضور وزیر خارجه امریکا در خاورمیانه، این سفر را لغو کرده است.

رویترز به نقل از سه مقام ارشد ایرانی گزارش داده است که تنها یک توافق آتش‌بس در غزه می‌تواند تهران را از انتقام‌جویی مستقیم علیه اسراییل باز دارد.

دیپلمات‌های امریکا، مصر و فرانسه در تلاش هستند تا از ادامه تنش‌ها در خاورمیانه جلوگیری کرده و آتش‌بس در غزه را برقرار کنند.

واشنگتن به اسرائیل به ارزش ۲۰ میلیارد دالر سلاح می‌فروشد

Related Articles

Back to top button