افغانستانسیاسی

نخست‌وزیر پاکستان: استفاده تی‌تی‌پی از خاک افغانستان یک موضوع پنهان نیست

بیان‌نیوز – هم‌زمان با تشدید تنش‌ها میان حکومت طالبان افغانستان و پاکستان، شهباز شریف، نخست‌وزیر آن کشور بار دیگر ادعا کرد که تی‌تی‌پی از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده می‌کند.

آقای شریف، این اظهارات را روز گذشته(۶ سنبله) در نشست کابینه‌ی پاکستان مطرح کرده است. نشست کابینه‌ی دولت آن کشور یک روز پس از حملات مرگ‌بار جدایی‌طلبان در بلوچستان برگزار شده است.

در آخرین مورد در یک حمله‌ مسلحانه جدایی‌طلبان بلوچ بیش از ۷۰ نفر کشته شدند.

نخست‌وزیر پاکستان در این نشست به صراحت اعلام کرده که تی‌تی‌پی حملات خود را علیه پاکستان از خاک افغانستان سازمان‌دهی می‌کند و این موضوع پنهانی نیست. «این دیگر پنهان نیست که تحریک طالبان پاکستان حملات خود را از خاک افغانستان طراحی می‌کند.»

شریف همچنان ابراز داشت: «آن‌ها قصد دارند توسعه بلوچستان و سایر نقاط کشور را از طریق کریدور اقتصادی چین و پاکستان مختل کنند.»

او همچنان تاکید کرد که دولت پاکستان در امر مبارزه با تروریزم به گونه‌ی جدی اقدام خواهد کرد.

از سوی دیگر، مقام‌های ارشد امنیتی طالبان روز چهارشنبه(۷ سنبله) در یک نشست خبری اعلام کردند که اسلام‌آباد، در مورد حضور تی‌تی‌پی در خاک افغانستان هیچ‌گونه سندی ارایه نکرده است.

فصیح‌الدین فطرت، رییس ستاد ارتش پاکستان در این نشست خبری افزود که تی‌تی‌پی در خاک پاکستان مناطقی را در کنترل دارد و از آن‌جا حملات خود را علیه پاکستان سازمان‌دهی می‌کند.

طالبان به یوناما: قوانین در افغانستان براساس دین ساخته می‌شود

Related Articles

Back to top button