افغانستانسیاست

متقی: حق مشروع به رسمیت‌شناختن از ما گرفته شده است

بیان‌نیوز – امیرخان متقی، وزیر خارجه‌ی طالبان در پنجاهمین نشست وزیران خارجه‌ی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی افزوده است که جامعه‌ی جهانی حق مشروع به رسمیت‌شناختن را از آن‌ها گرفته است.

متن بیانیه‌ی امیرخان متقی، شام روز جمعه(۹ سنبله) از سوی عبدالقهار بلخی، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی طالبان منتشر شده است و در این بیانیه آمده است: «تحریم‌های اقتصادی ناعادلانه علیه ما وضع شده است. حق مشروع به رسمیت شناختن از ما گرفته شده و همچنان حق حضور نماینده در سازمان‌های تخصصی بین‌المللی از ما سلب شده است.»

براساس اظهارات متقی، در کنار این همه تحریم‌ها،‌ ایالات متحده نیز میلیاردها دالر از دارایی‌های افغانستان را مسدود کرده است.

این مقام ارشد طالبان همچنان بیان کرده که جنگ‌های تبلیغاتی علیه طالبان به شدت جریان دارد؛ اما متقی به طور مشخص از کشور یا سازمانی نام نبرده است.

امیرخان متقی، در بخش دیگری از این متن سخنرانی خود به دست‌آوردهای سه ساله‌ی افغانستان اشاره کرده و افزوده که جزایر قدرت حالا در این کشور وجود ندارد و همچنان فساد به طور کامل از بین برده شده است.

سازمان همکاری‌ اسلامی در حالی از طالبان در این نشست دعوت می‌کند که از پرچم ملی افغانستان در این نشست استفاده کرده است و در عین حال، گفته می‌شود که متقی را هنگام عکس‌برداری دسته‌جمعی وزیران خارجه کشورهای عضو همکاری اسلامی، اجازه نداده است.

وزارت دفاع طالبان: تاکنون در مورد خرید اسلحه از روسیه صحبت نشده است

Related Articles

Back to top button