جهان

مقام‌های آمریکایی: مذاکرات برای آتش‌بس در غزه «سازنده» پیش می‌رود

بیان‌نیوز – مقام‌های امریکایی روز شنبه(۱۰ سنبله) به خبرنگار «آکسیوس» اظهار کرده‌اند که مذاکرات در دوحه، پایتخت قطر برای توافق آتش‌بس در غزه به گونه‌ی سازنده پیش می‌رود.

به گزارش العربیه، با وجود شرایط دشوار جنگ و فاصله طولانی تا دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه و تبادل گروگان‌ها بین حماس و اسرائیل، برخی مقامات آمریکایی همچنان فضای مذاکرات را مثبت ارزیابی می‌کنند.

یک مقام آمریکایی به خبرنگار آکسیوس افزوده است: مذاکراتی که چند روز پیش در دوحه بین کارگروه‌های کارشناسی آغاز شده بود، به‌طور مفصل و سازنده پیش رفته است.

این مقام امریکایی اضافه کرد که همه طرف‌ها در جلسات این هفته حضور داشتند و مشاوره‌ها همچنان ادامه دارد.

او بدون ارائه جزئیات بیشتری گفت: «در حال حاضر، درباره جزئیات اجرای توافق صحبت می‌کنیم.»

نشانه‌های امیدوارکننده

روز گذشته نیز برخی مقامات ارشد آمریکایی و اسرائیلی اعلام کردند که دو طرف در مذاکرات غیرمستقیم پیشرفت داشته‌اند، اما هنوز به توافق نهایی نرسیده‌اند.

همچنین، خبرگزاری «والا نیوز» خبر داد که حماس فهرستی از گروگان‌های اسرائیلی که ممکن است در مرحله اول توافق آزاد شوند را به اسرائیل تحویل داده است.

این خبر همزمان با تصویب طرح دولت اسرائیل برای کاهش شمار سربازان و نقاط حضور آنها در گذرگاه «فیلا‌دلفیا» (محور صلاح‌الدین) بدون عقب‌نشینی کامل منتشر شد.

این طرح با مخالفت وزیر دفاع اسرائیل، یوآو گالانت، روبه‌رو شد که می‌تواند مذاکرات را دوباره با مشکل مواجه کند، به‌ویژه اینکه حماس قبلا بارها با باقی ماندن نیروهای اسرائیلی در این منطقه مخالفت کرده بود.

مدیر عامل تلگرام از فرانسه ممنوع‌الخروج شد

Related Articles

Back to top button