افغانستانسیاسی

رسانه‌های امریکایی: جمهوری‌خواهان در مورد خروج نیروهای امریکا از افغانستان تحقیق می‌کنند

بیان‌نیوز – برخی از رسانه‌های امریکایی به نقل از منابع موثق‌شان گزارش داده‌اند که حزب جمهوری‌خواهان تلاش دارند که تحقیقات را در مورد خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، گسترش دهد.

به گزارش واشنگتن‌پست، منابع امریکایی اظهار کرده‌اند که با نزدیک شدن انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ امریکا، در تلاش گسترش تحقیقات خروج امریکا از افغانستان هستند و در عین حال، دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در این انتخابات، تلاش دارد که از این موضوع به عنوان موضوع محوری کمپاین خود استفاده کند.

این رسانه‌ی امریکایی روز شنبه(۱۷ سنبله) گزارش داده که حزب جمهوری‌خواه و به خصوص کمیته روابط خارجی کانگرس در تلاش است تا اسناد بیشتری درباره خروج نیروهای امریکایی از افغانستان به دست آورد.

طبق این گزارش، کمیته روابط خارجی که انتظار می‌رفت تحقیقات خود را تا کنون تکمیل کرده باشد، همچنین تلاش‌های خود را برای گفت‌وگو با حداقل دو شخصیت کلیدی دولت بایدن، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، که این هفته توسط کمیته احضار شد، و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، افزایش داده است.

از سوی دیگر، جیمز آدامز، سخن‌گوی پنتاگون در این مورد به خبرنگاران افزوده است: «ما از درخواست‌های رسمی کانگرس برای شهادت بیشتر از سوی آن‌ها یا سایر پرسونل نظامی آگاه نیستیم.»

علاوه براین، مقام‌های کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده که دولت بایدن اقدامات فوق‌العاده‌ای را برای همکاری با تحقیقات انجام داده است؛ از جمله در دسترس قراردادن مقام‌های ارشد برای استماع، ارایه جلسات توجیهی به قانون‌گذاران و کار کنان آن‌ها و ارایه‌ی ده‌ها صفحه از اسناد خروج.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که از یک سو خروج نیروهای ایالات متحده از افغانستان، با انتقادات گسترده در داخل امریکا مواجه شده است و از سوی دیگر، انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور تا ۶۰ روز آینده برگزار خواهد شد.

براساس گزارش‌های منتشرشده، دونالد ترامپ که نامزد پیشتاز در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا مطرح است، مساله افغانستان این انتخابات را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

برگزاری دهمین همایش مبلغان مجمع محبان اهل‌بیت(ع) در کابل

Related Articles

Back to top button