افغانستانسیاست

سال‌روز ترور احمدشاه مسعود؛ کرزی: او پیوسته برای آزادی وطن به مبارزه می‌پرداخت

بیان‌نیوز – شماری از چهره‌های مطرح سیاسی افغانستان از جمله حامد کرزی و داکتر عبدالله عبدالله، روز یک‌شنبه(۱۸ سنبله) به مناسبت بیست‌وسومین سال‌روز ترور احمدشاه مسعود، از فرماندهان جهادی افغانستان بیانیه صادر کرده‌اند.

امروز مصادف است با بیست‌وسومین سال‌روز ترور احمدشاه مسعود است. او در چنین روزی در تخار در شمال افغانستان از سوی دو مهاجم خارجی که خودشان را خبرنگار معرفی کرده بودند، ترور شد.

حامد کرزی، رییس‌جمهور سابق افغانستان به این مناسبت گفته که او یک افغان وطن‌دوست بود و پیوسته برای آزادی افغانستان به مبارزه می‌پرداخت.

رییس‌جمهور سابق افغانستان در پیام خود نوشته است: «شیوه‌ی مبارزه، حضور همیشگی در میان مردم و هنر بسیج آن‌ها مسعود را چهره‌ی شاخص جهاد افغانستان ساخت.»

در همین حال، داکتر عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی حکومت سابق نیز در پیامی گفته که نام مسعود در تاریخ معاصر افغانستان در کنار کارنامه‌ها و مبارزات سیاسی – نظامی او به حیث یک مرد استوار، اعتدال‌پسند و فرد عاری از تعصب، نفرت و خشونت، به ثبت رسیده است.

آقای عبدالله در پیام خود نوشته که مسعود درک عمیقی از تنوع قومی و مذهبی و مردم افغانستان داشت و همواره تلاش می‌کرد تا مردم را در محور منافع مردمی و ملی گردهم جمع کند.

گفتنی است، حکومت سابق افغانستان هجدهم سنبله را به مناسبت سال‌روز ترور احمدشاه مسعود رخصتی عمومی اعلام کرده بود، اما طالبان سه سال پیش، این رخصتی را حذف کرد.

رهبر موقت بنگلادیش: اجازه نمی‌دهیم که بنگلادیش به افغانستان دیگری مبدل شود

Related Articles

Back to top button