افغانستانامنیت

اختصاصی؛ ۱۳ شیعه در منطقه مرزی ولایت‌های غور – دایکندی تیرباران شدند

بیان‌نیوز – منابع محلی در دایکندی می‌گویند که افراد مسلح ۱۳ شیعه را در منطقه‌ی مرزی میان ولایت دایکندی و غور افغانستان تیرباران کردند.

سیدتقی علوی‌بندر، یکی از علمای شیعه دایکندی به خبرنگار بیان‌نیوز گفت که در این رویداد ۱۳ شیعه به شمول دو زائر کربلا که زن و شوهر بودند، کشته شده ‌ و چهار نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

این رویداد حوالی ساعت ۱:۳۰ بعد از ظهر روز پنج‌شنبه(۲۲ سنبله) رخ داده است.

براساس اطلاعاتی‌که خبرنگار بیان‌نیوز به دست آورده است، قربانیان این رویداد از ولسوالی «سنگتخت و بندر» ولایت دایکندی هستند و آن‌ها به استقبال دو زائر کربلای معلی در منطقه‌ی مرزی با ولایت غور، رفته بودند.

طبق روایت عالم شیعه ولایت دایکندی، حدود ۱۷ نفر از شیعیان که باشندگان روستای «قرودار» ولسوالی «سنگتخت و بندر» هستند، در منطقه‌ی مرزی با استان غور در تپه‌ای منتظر رسیدن دو زائر کربلا بودند که چهار نفر مسلح سوار بر موتورسایکل، ابتدا خودشان را نیروهای طالبان معرفی می‌کنند.

براساس این روایت، افراد مسلح این شیعیان را به صف کرده و تیرباران کردند.

در همین حال، شورای علمای شیعه افغانستان در مورد این رویداد ابراز بی‌اطلاعی کرد.

محمد اکبری، معاون شورای علمای شیعه افغانستان به خبرنگار بیان‌نیوز گفت که این رویداد را بررسی و جزییات آن را بعدا شریک خواهد کرد.

با این‌که از این رویداد مسلحانه چند ساعت می‌گذرد، اما مقام‌های محلی و مرکزی حکومت طالبان معلومات لازم را ارایه نکرده‌اند.

از سوی دیگر، براساس معلومات به دست آمده، شیعیانی‌که در منطقه‌ی مرزی ولایت‌های دایکندی – غور مورد حمله‌ی مسلحانه قرار گرفته‌اند که ساکنان این منطقه مربوط به قوم ایماق هستند؛ قومی‌که در طول تاریخ، با شیعیان در تضاد بوده و رفتن به زیارت کربلا را شرک می‌خوانند.

این خبر پی‌گیری می‌شود…

سازمان ملل: داعش از جنگ‌جویانش در افغانستان خواسته که به دیگر کشورها حمله کنند

Related Articles

Back to top button