افغانستانامنیتی

واکنش‌ها به تیرباران شدن هزاره‌ها؛ به‌رغم ادعای طالبان اما سلسله کشتار هزاره‌ها ادامه دارد

بیان‌نیوز – شخصیت‌های سیاسی افغانستان و شورای علمای شیعه، تیرباران شدن غیرنظامیان هزاره در ولایت دایکندی را از سوی داعش محکوم کردند.

شورای علمای شیعه‌ی افغانستان روز جمعه(۲۳ سنبله) با انتشار بیانیه‌ای، افزوده است که گروه‌های تروریستی ۱۴ نفر از شهروندان بی‌گناه ولسوالی «سنگتخت و بندر» ولایت دایکند را به‌طور وحشیانه به قتل رساند و شش نفر دیگر را نیز زخمی کردند.

این شورا از طالبان خواسته که به طور جدی از هرچه زودتر عاملان این جنایت را بازداشت و به جزای اعمال‌شان برسانند.

در بیانیه‌ی شورای علمای شیعه آمده اس که این حادثه نشان می‌دهد که با وجود برخی ادعاها، سلسله‌ اعمال وحشیانه‌ی کشتار مردم بی‌گناه همچنان ادامه دارد و بدون تردید، مسوولیت حتمی حکومت طالبان است که بیش از پیش با این ناامنی‌ها به صورت جدی مبارزه کنند.

از سوی هم، حامد کرزی، رییس‌جمهور سابق افغانستان نیز، این رویداد را محکوم کرده و آن را وحشیانه خوانده است.

در پیام کرزی آمده است: «کشتار وحشیانه و تیرباران افراد ملکی در ولایت دایکندی، یک عمل تروریستی و جنایت ضد بشری و ضد اسلامی است.»

در همین حال، داکتر عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی حکومت سابق افغانستان نیز در پیامی، حمله بر غیرنظامیان هزاره را محکوم کرده است.

آقای عبدالله افزوده که ۱۴ نفر از باشندگان بی‌گناه ولایت دایکندی از سوی افراد مسلح ناشناس در مسیر دایکندی – غور به گونه‌ی بی‌رحمانه تیرباران شدند.

با این حال، پس از ظهر روز پنج‌شنبه(۲۲ سنبله) چهار فرد مسلح سوار بر موتورسایکل‌، ۱۴ نفر از هزاره‌ها را در منطقه‌ی مرزی دایکندی – غور تیرباران کردند.

مسوولیت این رویداد را گروه داعش بر عهده گرفته است.

اختصاصی؛ ۱۳ شیعه در منطقه مرزی ولایت‌های غور – دایکندی تیرباران شدند

Related Articles

Back to top button