افغانستانزنان و حقوق بشر

انتقادهای گسترده درباره قانون امر به معروف؛ وزیرخارجه‌ی طالبان پاسخ داد

بیان‌نیوز – هم‌زمان با واکنش‌های گسترده در مورد قانون امر به معروف طالبان، امیرخان متقی، وزیر خارجه‌ی طالبان روز پنج‌شنبه(29 سنبله) به این واکنش‌ها پاسخ داد و گفت که این قانون مشکل‌ساز نبوده است.

وزیر خارجه‌ی طالبان که در برنامه‌ ارایه‌ی گزارش یک ساله‌ی این وزارت سخن می‌گفت، ابراز داشت: «ما و شما عملا می‌بینیم که در کابل و دیگر ولایت‌های افغانستان مردم و خواهرها با کدام مشکل جدی روبرو نشده‌اند.»

این مقام بلندپایه‌ی طالبان تاکید ورزید که وزارت مربوطه قانون امر به معروف در مورد نگرانی‌ها وضاحت ارایه کرده و جای نگرانی وجود ندارد.

به گفته وی، ربط دادن هر موضوع به قانون امر به معروف و نهی از منکر طالبان «خوب» نیست.

فروش اموار سفارت‌ها

وزیر خارجه‌ی طالبان همچنان در این نشست خبری افزود که شماری از سفیران حکومت سابق افغانستان اموال برخی از سفارت‌خانه‌های کشور را به فروش رسانده‌اند.

او در پاسخ به سوالی گفت: «خبر شدیم که در بعضی از سفارت‌خانه‌ها موتر و حتا قالین‌ها را فروخته‌اند.»

متقی مشخص نکرد که اموال سفارت‌‌خانه‌های افغانستان در کدام کشورها از سوی سفیران و دیپلمات‌های حکومت پیشین به فروش رسیده است.

وزیرخارجه‌ی طالبان تصریح کرد که این حکومت کنونی افغانستان توانسته‌ است که اموال اکثریت سفارت‌خانه‌ها را «محفوظ» بدارد و تعداد «بسیار کمی مانده» که تلاش برای حفاظت آن‌ها نیز جریان دارد.

طالبان از زمان تسلط دوباره بر افغانستان، در تلاش بوده‌اند که سفارت‌ها و قنسولگری‌های کشور را در کنترل خود درآورند.

وزارت خارجه‌ی طالبان چندی پیش دیپلمات‌های حکومت پیشین در سفارت‌ها و قنسولگری‌های افغانستان در چندین کشور اروپایی را متهم به «فساد» و «عدم تعامل» با این وزارت کرد و اعلام کرد که اسناد و مدارک صادرشده از این نمایندگی‌ها را تأیید نمی‌کند.

خروج ایالات متحده از افغانستان؛ کانگرس بار دیگر بلینکن را احضار کرد

Related Articles

Back to top button