افغانستانزنان و حقوق بشر

روز جهانی صلح؛ گوترش: به هر طرف که ببنیم، صلح تحت حمله قرار دارد

بیان‌نیوز – آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل‌متحد روز شنبه(31 سنبله) در پیامی به مناسبت روز جهانی صلح، گفته که از هر طرف که نگاه شود، صلح در هر گوشه‌ی جهان تحت حمله قرار دارد.

21 سپتامبر مصادف است با روز جهانی صلح. این روز برای اولین‌بار در سال 1982 در سازمان ملل‌متحد تحت عنوان روز جهانی صلح تجلیل شد و پس از این تاریخ برای توقف جنگ و خشونت در جهان تلاش می‌شود.

دبیرکل سازمان ملل اشاره به جنگ در اوکراین، غزه، سودان و جاهای دیگر جهان، افزوده است: «به هر طرف که نگاه کنیم، صلح تحت حمله قرار دارد.»

گوترش در پیام خود گفته است: «این روند بدبختی بشر باید فورا متوقف شود.»

او همچنان در ادامه ابراز داشته است: «از غزه تا سودان، اوکراین و فراتر از آن می‌بینیم افراد ملکی در خط آتش جنگ قرار دارند. خانه‌ها ویران گردیده‌اند، جمعیت آسیب دیده و وحشت‌زده شده‌اند و گاهی تمام مردم تمام داروندارشان را از دست داده‌اند.»

به گفته‌ی گوترش، جهان کنونی به صلح نیاز دارد و همان‌گونه که روز بین‌المللی صلح یادآوری می‌کند که راه حل در دستان خود ما است.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: «پرورش فرهنگ صلح به معنای جایگزینی تفرقه، ناتوانی و ناامیدی با عدالت، برابری و امید برای همه است. این به معنای تمرکز بر جلوگیری از جنگ، پیشبرد اهداف توسعه پایدار، ترویج حقوق بشر و مقابله با همه‌ی اشکال تبعیض و نفرت است.»

با این حال، سازمان ملل‌متحد قرار است که در ماه جاری میلادی نشست بین‌المللی را با حضور اعضای این سازمان در مورد  صلح و امنیت جهانی برگزار کند.

انتقادهای گسترده درباره قانون امر به معروف؛ وزیرخارجه‌ی طالبان پاسخ داد

Related Articles

Back to top button