افغانستانزنان و حقوق بشر

چهار کشور طالبان را تهدید کرد: به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت می‌کنیم

بیان‌نیوز – کشورهای آلمان، استرالیا، کانادا و هالند هشدار داده‌اند که اگر طالبان رفتارشان را در قبال زنان و دختران افغانستان تغییر ندهد، به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت خواهند کرد.

رسانه‌های آلمانی روز چهارشنبه(4 سنبله) گزارش داده‌اند که این کشورها پیش‌نویس اعلامیه‌ای را در این مورد تهیه کرده‌اند و این پیش‌نویس با همکاری گروهی از فعالان زن افغانستان با جزییات بیشتری کار صورت گرفته است.

طبق گزارش‌ها، این تلاش روی نقض گسترده حقوق بشر و آپارتاید جنسیتی در افغانستان تمرکز دارد و قرار است که پس از نهایی شدن به دادگاه بین‌المللی دادگستری ارجاع داده شود.

این پیش‌نویس در چارچوب کنوانسیون سازمان ملل برای رفع همه اشکال تبعیض علیه زنان که از افغانستان نیز یکی از اعضای آن است، تهیه شده و هرچهار کشور بر توقف نقض حقوق زنان در افغانستان تاکید دارند.

در همین حال آنالنا بربوک، وزیر خارجه‌ی آلمان پیش از آغاز هفتادونهمین مجمع سازمان ملل در نیویارک گفت کشورش می‌خواهد کسانی که شدیدترین نقض قوانین بین‌المللی را مرتکب می‌شوند، مورد بازخواست قرار گیرند.

او قرار است روز چهارشنبه با همکاران خود از استرالیا و کانادا دیدار کند.

گفتنی است، دیوان بین‌المللی دادگستری، ارگان قضایی سازمان ملل وظیفه رسیدگی به دعاوی بین‌المللی و مسائل حقوق بشر را بر عهده دارد.

بحران بشری افغانستان؛ اتحادیه اروپا از کمک 146 میلیون یورویی خبر داد

Related Articles

Back to top button