افغانستاناقتصادی

بحران بشری افغانستان؛ اتحادیه اروپا از کمک 146 میلیون یورویی خبر داد

بیان‌نیوز – کمیسر اتحادیه اروپا برای مشارکت‌های بین‌المللی اعلام کرده که این اتحادیه 146 میلیون یورو برای مردم افغانستان کمک می‌کند.

یوتا اورپیلاینن، کمیسر این اتحادیه روز چهارشنبه(4 میزان) با انتشار بیانیه‌ای افزوده که این بسته‌ی کمکی به نیازهای فزاینده‌ی مردم افغانستان به خصوص در شرایطی‌که حقوق زنان و دختران به شکل نگران‌کننده‌ای تضعیف شده، می‌پردازد.

این مقام اتحادیه اروپا در بیانیه‌ی خود تاکید ورزیده که این اتحادیه به کمک‌های خود برای مردم افغانستان ادامه داده و از آن پشتیبانی می‌کند.

او اشاره کرده است که بسته‌ی جدید ۱۴۶ میلیون یورویی تعهد مستمر اتحادیه اروپا را برای حمایت از آسیب‌پذیرترین افراد در افغانستان تقویت کرد.

یوتا اورپیلاینن گفته است که رسیدگی به نیازهای اساسی و کمک‌های معیشتی اتحادیه اروپا از طریق رویکرد اصولی با حفظ توجه ویژه به زنان و دختران ادامه خواهد یافت.

او اضافه کرده است که اتحادیه اروپا از سال ۲۰۲۱، در مجموع ۹۰۳ میلیون یورو برای نیازهای اساسی، معیشت، جابه‌جایی اجباری و مهاجرت فراهم کرده است.

دفتر سازمان ملل متحد در امور هماهنگی کمک‌های بشردوستانه (اوچا) برای کمک‌رسانی به مردم افغانستان در سال جاری میلادی ۳.۰۶ میلیارد دالر بودجه درخواست کرده بود، اما می‌گوید تا اکنون فقط ۲۵ درصد از این بودجه را دریافت کرده است.

این دفتر می‌گوید که برای رسیدگی به مناطق آسیب‌پذیر در افغانستان در فصل زمستان به ۶۰۳.۵ میلیون دالر بودجه به‌صورت فوری نیاز است.

مجاهد: خواستار اشتراک در نشست «بریکس» هستیم

Related Articles

Back to top button