جهان

حمله به حزب‌الله لبنان؛ مصر، اردن و عراق به اسرائیل هشدار دادند

بیان‌نیوز – کشورهای مصر، اردن و عراق روز چهارشنبه(4 میزان) در بیانیه‌ی مشترک ابراز داشتند که اسرائیل با حملات خود بر مواضع حزب‌الله در لبنان، منطقه را به جنگ تمام‌عیار سوق می‌دهد.

وزرای امور خارجه این سه کشور پس از نشستی در نیویورک در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ضمن گفت‌وگو درباره تشدید تنش خطرناک در منطقه، تاکید کردند که توقف این تشدید تنش با پایان دادن به حملات اسرائیل علیه غزه آغاز می‌شود.

وزرای خارجه این سه کشور همچنین با محکوم کردن حملات اسرائیل به لبنان، تاکید کردند که اسرائیل منطقه را به سمت یک جنگ تمام‌عیار سوق می‌دهد.

در این بیانیه بر لزوم پایبندی اسرائیل به تعهدات خود مطابق با قوانین بین‌المللی، حقوق بشردوستانه بین‌المللی و موافقت‌نامه‌های مربوطه، به‌ویژه کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو و پروتکل‌های الحاقی آن‌ها تاکید شده است.

مصر، اردن و عراق خاطرنشان کردند که این پایبندی اسرائیل باید به‌گونه‌ای باشد که حفاظت ناشی از پیامدهای حملات اسرائیل را مطابق کنوانسیون‌های بین‌المللی برای غیرنظامیان تامین کند.

این در حالی بود که وزرای خارجه اردن، جمهوری عربی مصر و عراق در چارچوب سازوکار همکاری سه جانبه به منظور آمادگی برای برپایی اجلاس سه جانبه سران این سه کشور در قاهره دیدار داشتند.

حملات هوایی اسرائیل به لبنان؛ از کشته شدن 500 نفر گزارش شد

Related Articles

Back to top button