افغانستاناقتصادی

بانک جهانی: در سه سال 1.7 میلیارد دالر به افغانستان کمک کردیم

بیان‌نیوز – گزارش بانک جهانی که به تازگی منتشر شده، نشان می‌دهد که این بانک پس از پانزدهم اگست 2021، 1.7 میلیارد دالر در بخش‌های مختلف افغانستان به افغانستان کمک کرده است.

در گزارش بانک جهانی آمده است که تمامی هزینه‌های بانک به دور از دسترسی طالبان از طریق سازمان‌های بین‌المللی به حمایت از مردم افغانستان به مصرف رسیده است.

بانک جهانی تاکید کرده که این مقدار خارج از کنترل طالبان و با تمرکز بر ارائه‌ی خدمات برای زنان و دختران بوده است.

در گزارش بانک جهانی آمده است که در دسامبر سال ۲۰۲۱ میلادی ۲۸۰ میلیون دالر را از صندوق وجهی ثبات افغانستان (‌ای‌آرتی‌اف)، به یونیسف و برنامه جهانی غذا انتقال داده است.

برپایه‌ی این گزارش، مبلغ فوق برای تمویل مالی خلاهای کمک‌های بشردوستانه جهت رفع نیازهای اضطراری صحی و غذایی در ماه‌های سخت و بحرانی زمستان، مورد استفاده قرار گرفته است.

به گفته‌ی این گزارش، هیات‌مدیره‌ی بانک جهانی در ماه فبروری سال ۲۰۲۴ ارائه‌ی کمک‌های مالی انجمن بین‌المللی توسعه را جهت تکمیل کمک‌های مالی صندوق وجهی ثبات افغانستان و تدوام حمایت از مردم افغانستان از طریق ارائه‌ی خدمات سراسری تأیید کرد.

بانک جهانی گفته است که کمک‌های انجمن بین‌المللی توسعه نیز به‌صورت مستقیم به دسترس نهادهای سازمان ملل متحد و سایر نهادهای بین‌المللی قرار خواهند گرفت و دور از دسترس و کنترل طالبان خواهد بود.

در گزارش تصریح شده که هیأت‌مدیره‌ی این بانک ازسرگیری پروژه‌ی «کاسا-۱۰۰۰» را در خاک افغانستان تصویب کرده و سازوکارهای پرداخت هزینه‌ی آن نیز خارج از کنترل طالبان خواهد بود.

به گفته‌ی این گزارش، از پروژه‌های ثبات و معیشت جامعه‌ی افغانستان، پاسخ‌گویی اضطراری صحی افغانستان، امنیت غذایی اضطراری، حمایت ظرفیتی انجوها/سازمان‌های مدنی، واکنش اضطراری معارف برای افغانستان، کمک اضطراری آب برای افغانستان و پروژه‌ی توانمندسازی قرضه‌های کوچک و تشبثات به‌منظور رشد و ثبات حمایت مالی می‌کند‌.

با این حال، بانک جهانی همچنان در گزارش خود ابراز داشته که به حمایت از مردم افغانستان ادامه می‌دهد.

وزیر معادن طالبان برای اشتراک در نشستی به روسیه رفت

Related Articles

Back to top button