جهان

تنش‌های نظامی تهران – تل‌آویو؛ رهبر ایران: نه تعلل می‌کنیم، نه شتاب‌زده می‌شویم

بیان‌نیوز – هم‌زمان با ادامه تنش‌های فزاینده میان تهران – تل‌آویو، سیدعلی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی می‌گوید که کشورش در مقابل جنایت‌های اسرائیل نه تعلل می‌کند و نه هم شتاب‌زده عمل می‌کند.

رهبر جمهوری اسلامی ایران، این اظهارات را روز جمعه(13 میزان) در خطبه‌های نماز جمعه که مصلی بزرگ تهران برگزار شده بود، بیان کرده است.

خامنه‌ای گفت: «هر ملتی حق دارد از خاک خود در برابر متجاوز دفاع کند. ملت فلسطین هم حق دارد در برابر متجاوز ایستادگی کند.»

رهبر جمهوری اسلامی با بیان این‌که کمک به فلسطینی‌ها مشروع است، گفت: «طوفان الاقصی یک حرکت درست و قانونی بود. دفاع جانانه لبنانی‌ها از فلسطینی‌ها هم همین‌طور قانونی و معقول و مشروع است.»

او همچنین با ستایش حمله موشکی سپاه آن را «کار درخشان نیروهای مسلح» خواند.

آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای در خطبه‌های نماز جمعه گفت دشمن ایران و دیگر کشورهای اسلامی یکی است و «اتاق فرمان» یک‌جا است، ولو آن که در یک کشور با «بمب دو تنی» و در کشوری دیگر با «جنگ روانی» پیش می‌رود.

رهبر ایران تصریح کرد: «دشمن ملت ایران همان دشمن ملت فلسطین، لبنان، عراق، مصر و سوریه است.»

او گفت ملت‌های مسلمان باید در قدم اول با دشمنان مقابله کنند، اما سال‌ها غفلت کرده‌اند.

آیت‌الله خامنه‌ای در سخنان خود به زبان عربی خطاب به گروه‌های موسوم به «محور مقاومت» افزود: «دشمن پلید چون نمی‌تواند به تشکیلات حزب الله و حماس صدمه جدی بزند ترور، تخرب و بمباران را نشانه پیروزی خود محسوب می‌کند.»

او گفته: «محصول این رفتار انباشته شدن خشم و سربرآوردن رهبران بیشتر است.»

رهبر جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به زبان عربی گفت: «ویرانی‌ها ترمیم می‌شود، و صبر و استقامت شما عزت و کرامت به بار می‌آورد.»

او در ستایش از سیدحسن نصرالله گفت: «حزب‌اللّه مرحله به مرحله و صبورانه و منطقی و طبیعی رشد کرد و آثار وجودی خود را در مقاطع گوناگون در عقب نشاندن رژیم صهیونی، به رخ دشمنانش کشید.»

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که اخیرا جمهوری اسلامی با موشک‌های دوربرد، شهرهای اسرائیل از جمله تل‌آویو را مورد حمله قرار داد.

اسرائیل نیز هشدار داده است که تهران تاوان این حملات خود را خواهد پرداخت، اما هنوز مشخص نشده که آیا اسرائیل دست به حمله خواهد زد یا خیر.

ارتش اسرائیل نشست رهبران ارشد حزب‌الله لبنان را هدف قرار داده است

Related Articles

Back to top button