افغانستانامنیت

نشست فرمت مسکو؛ اشتراک‌کنندگان از حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان ابراز نگرانی کردند

بیان‌نیوز – هیات‌های اشتراک‌کننده در ششمین نشست فرمت مسکو با صدور بیانیه‌ مشترک از حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان ابراز نگرانی کرده و آن را تهدید جدی برای امنیت جهان عنوان کردند.

نشست فرمت مسکو که برای سه روز برگزار شده بود، روز گذشته(13 میزان) پایان یافت و در این نشست هیات طالبان به ریاست امیرخان متقی اشتراک کرده بود.

در بیانیه اشتراک‌کنندگان نشست فرمت مسکو از طالبان خواسته شده که به عنوان حاکمان کنونی افغانستان در مبارزه با گروه‌های تروریستی بدون تبعیض عمل کند.

همچنان  اشتراک‌کنندگان این نشست حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان را به‌عنوان یک تهدید منطقه‌ای و جهانی ارزیابی کرده و از طالبان به صراحت خواسته‌اند که از استفاده از خاک افغانستان علیه کشورهای همسایه، منطقه و فراتر از آن جلوگیری کنند.

این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که امیرخان متقی در این نشست به صراحت اعلام کرد که گروه‌های تروریستی در افغانستان وجود ندارد و در عین حال، بیشتر مراکز گروه تروریستی داعش در خارج از افغانستان منتقل شده است.

متقی همچنان ابراز داشت که اکثر انفجارهایی‌که توسط داعش در افغانستان صورت گرفته، اتباع خارجی در آن دخیل بوده‌اند.

ششمین نشست «فرمت مسکو» با میزبانی سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و با حضور نمایندگان کشورهای ایران، پاکستان، چین، هند، تاجیکستان، ازبیکستان، قزاقستان، قیرقیزستان و طالبان در پایتخت روسیه برگزار شده بود.

بازداشت اعضای داعش از کابل و ننگرهار؛ داعش از بلوچستان پاکستان وارد افغانستان می‌شود

Related Articles

Back to top button