افغانستانسیاسی

طالبان: پاکستان به مطالبات مشروع معترضان احترام بگذارد

بیان‌نیوز – وزارت خارجه‌ی طالبان در واکنش به سومین روز اعتراضات طرفداران عمران‌خان در پاکستان، از اسلام‌آباد خواسته که به مطالبات مشروع مردم و معترضان احترام قایل شود.

عبدالقهار بلخی، سخن‌گوی این وزارت روز یک‌شنبه(15 میزان) با انتشار بیانیه‌ی رسمی، گفته که مذاکره تنها راه حل مناسب برای بیرون‌رفت از چالش‌ها است و دولت پاکستان باید به خواسته‌های مردم تمکین کند.

او بیان کرده که حکومت طالبان افغانستان وضعیت پاکستان و اعتراضات در آن کشور را با دقت تحت نظر دارد.

در بیانیه‌ی سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی طالبان آمده است: «رویدادهای اخیر نشان داده است که امتناع از مذاکره موضوع را پیچیده‌تر می‌کند.»

طالبان در حالی به وضعیت سیاسی پاکستان واکنش نشان داده‌اند که حامیان عمران خان، رهبر حزب تحریک انصاف، در تظاهرات گسترده‌ای در چندین ایالت این کشور، خواهان آزادی او از زندان شده‌اند.

این تظاهرات به‌ دنبال دخالت پولیس پاکستان به خشونت کشیده شد و ده‌ها تن نیز بازداشت شدند.

همچنان وزارت داخله‌ی پاکستان اعلام کرده که بیش از صد شهروند افغانستان را که در اعتراضات دخیل بودند، نیز بازداشت شده‌اند.

گروه طالبان در حالی دولت پاکستان را به مذاکره و در نظر گرفتن مطالبات مشروع مردم تشویق کرده که این گروه پس از تسلط بر افغانستان، همواره حقوق شهروندان و خواست‌های مردم را نادیده گرفته و مخالفان سیاسی را سرکوب کرده است.

منع فعالیت «تحفظ پشتون»؛ خطر قابل توجه برای نظم و امنیت پاکستان

Related Articles

Back to top button