اجتماعیافغانستان

پولیس ایران استخدام و اجاره‌دادن مکان برای مهاجران غیرمجاز را جرم اعلام کرد

بیان‌نیوز – احمدرضا رادان، فرمانده کل پولیس جمهوری اسلامی در تازه‌ترین مورد هشدار داده است که استخدام و اجاره‌دادن مکان برای مهاجران غیرمجاز را جرم اعلام کرد.

این مقام پولیس ایران روز شنبه(14 میزان) در یک گفت‌وگوی تلویزیونی تاکید کرد که در سال جاری بیش از دو میلیون مهاجر غیرمجاز از ایران اخراج خواهند شد.

او با بیان این‌که اکثر شهروندان خارجی در ایران را مهاجران اهل افغانستان تشکیل می‌دهد، ابراز داشت که در سال جاری 500 هزار نفر بازداشت و از ایران اخراج شده‌اند.

آقای رادان به صراحت اعلام کرد که مهاجران غیرقانونی اجازه‌ی شغل و اسکان را ندارند و هر ایرانی که به اتباع غیرمجاز شغل دهد و یا هم مسکن اجاره دهند، جرم پنداشته می‌شود و براین اساس تحت پی‌گرد قرار می‌گیرد.

فرمانده کل پولیس ایران همچنان آمار داد که بیش از 250 هزار مهاجر غیرقانونی خودشان را به پولیس معرفی و اخراج شدند و تا پایان سال جاری حدود 750 هزار مهاجر غیرمجاز نیز اخراج خواهند شد.

با این حال طبق آمارهای منتشرشده از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی، پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان دست کم دو میلیون نفر از افغانستان به ایران مهاجرت کرده‌اند که بیشتر آن‌ها از مسیرهای غیرقانونی وارد آن کشور شده‌اند.

برنامه جهانی غذا: زنان فرصت اندک برای کسب درآمد دارند

Related Articles

Back to top button