افغانستانسیاسی

مقام سیاسی طالبان: گروه‌های تروریستی در افغانستان وارداتی هستند

بیان‌نیوز – عباس استانکزی، معین سیاسی وزارت خارجه‌ی طالبان می‌گوید که گروه‌های تروریستی در افغانستان وارداتی هستند و از خاک برخی کشورهای همسایه وارد این کشور می‌شوند.

آقای استانکزی این اظهارات را روز یک‌شنبه(15 میزان) در نمایشگاه ملی امام ابوحنیفه که برای سه روز در کابل برگزار شده، بیان کرده است.

این مقام سیاسی طالبان تاکید کرد که هرچند گروه‌های تروریستی در افغانستان از بین رفته است، اما با آن هم اجازه نمی‌دهند تا چنین گروه‌هایی جنگ نیابتی را در این کشور راه‌اندازی کنند.

معین سیاسی وزارت خارجه‌ی طالبان به وضوح ابراز داشت که تعدادی از تروریست‌ها دستگیر شده‌اند که مراکزشان در خارج از افغانستان قرار داشته است.

استانکزی گفت: «ما به هیچ کسی اجازه نمی‌دهیم که خاک افغانستان را علیه امنیت کشورهای دیگر استفاده کند. ما تعامل متقابل داریم و به هیچ کسی اجازه نمی‌دهیم در امور داخلی ما مداخله کند. ما در برابر آنهایی که تهدید امنیتی ایجاد کنند با جدیت و شجاعت می‌ایستیم.»

او افزود: «همان‌طور که امریکا و ناتو را شکست دادیم، با تروریست‌های وارداتی که به دنبال جنگ نیابتی در افغانستان هستند نیز مبارزه خواهیم کرد.»

این نخستین مقام طالبان نیست که چنین ادعایی را مطرح می‌کند؛ پیشتر از این مقام‌های حکومت طالبان نیز ادعا کرده بودند که مراکز داعش در ایالت بلوچستان پاکستان احیا شده و در آن‌جا آموزش و به افغانستان اعزام می‌شوند.

طالبان: پاکستان به مطالبات مشروع معترضان احترام بگذارد

Related Articles

Back to top button