اجتماعیافغانستان

بحران فقر در افغانستان؛ بیش از یک میلیون مادر و کودک از دسترسی به کمک‌های اولیه محروم هستند

بیان‌نیوز – برنامه جهانی غذا(WFP) اعلام کرد که این نهاد به دلیل کمبود بودجه از 12 میلیون نیازمند در افغانستان فقط به یک میلیون می‌تواند کمک‌رسانی کند.

برنامه جهانی غذا روز سه‌شنبه(17 میزان) با انتشار بیانیه‌ای افزوده که برای حفظ برنامه‌های غذایی تا پایان سال جاری میلادی به 617 میلیون دالر نیاز دارد.

به گفته‌ی این برنامه، به دلیل کمبود بودجه و بحران مالی جاری در افغانستان برای 1.4 میلیون مادر و کودک در افغانستان به کمک‌های اضطراری نیازمند هستند، کمک‌رسانی صورت نمی‌گیرد.

این نهاد مرتبط با سازمان ملل همچنان ابراز داشته که روند کمک‌های غذایی را که پس از روی کار آمدن طالبان آغاز کرده، اکنون با خطر مواجه شده است.

برنامه جهانی غذا خاطرنشان کرده است که تغییرات اقلیمی و بحران آب و هوایی در بسیاری مناطق افغانستان معیشت برخی از آسیب‌پذیرترین مردم را از بین برده است. این سازمان می‌گوید که باران‌های شدید و سیلاب‌های پسین در برخی از روستاهای افغانستان به وضعیت معیشتی مردم آسیب جدی رسانده است.

این سازمان اضافه کرده است که با این حال، هزاران خانوده مهاجر افغان به گونه اجباری از پاکستان اخراج شده و بدون هیچ امکاناتی به افغانستان بازگشته‌اند که فرصت کافی برای امرار معاش و تغذیه فرزندان آن‌ها در کشور وجود ندارد.

پیش، از این، برنامه جهانی غذا اعلام کرد که در سال جاری نزدیک به چهار میلیون نفر در افغانستان از این سازمان پول نقد دریافت کرده‌اند. این نهاد سازمان گفت نیمی از دریافت کننده‌های کمک نقدی را زنان تشکیل می‌دهند.

این در حالی است که این نهاد نیز هفته گذشته اعلام کرد که دست‌کم ۱۲ میلیون نفر از مردم افغانستان نمی‌دانند که وعده غذایی بعدی آن‌ها از کجا فراهم خواهد شد.

جاپان بیش از هفت میلیون دالر برای مردم افغانستان کمک کرد

Related Articles

Back to top button