افغانستانزنان و حقوق بشر

واشنگتن: عادی‌سازی روابط با طالبان مشروط به بهبود وضعیت زنان و دختران افغان خواهد بود

بیان‌نیوز – هم‌زمان با تداوم اعمال محدودیت‌ها علیه زنان و دختران در افغانستان، متیو میلر، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی امریکا می‌گوید که هرگونه عادی‌سازی روابط با طالبان مشروط به بهبود وضعیت زنان و دختران این کشور خواهد بود.

سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی امریکا این اظهارات را روز سه‌شنبه(17 میزان) در یک نشست خبری مطرح کرده است.

این مقام امریکایی در مورد فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان تاکید ورزید که اولویت واشنگتن این خواهد بود که گروه‌های هراس‌افگن هرگز نتوانند از افغانستان برای حملات تروریستی علیه ایالات متحده استفاده کنند.

وی افزوده است: «مهم‌ترین علاقه ما در مورد افغانستان این بوده و خواهد بود که این کشور هرگز نتواند سکوی برای حملات تروریستی علیه ایالات متحده باشد و ما همچنان در برابر هرگونه تهدید تروریستی که متوجه امریکا و متحدانش باشد، بسیار هوشیار خواهیم بود.»

به گفته وی، امریکا توانایی‌های خود را برای جلوگیری از حملات «تروریستی» از خاک افغانستان حفظ می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا خاطرنشان کرده است که طالبان به محدودیت‌های‌شان در برابر زنان و دختران ادامه می‌دهند.

این مقام امریکایی تصریح کرده است که ایالات متحده با متحدانش کار می‌کند تا طالبان را به دلیل سیاست‌های تبعیض‌آمیزشان در برابر زنان و دختران زیر فشار قرار بدهد.

براساس اظهارات میلر، برداشتن هرگونه گام مهم در زمینه عادی‌سازی روابط با طالبان به بهبود رفتار این گروه با زنان و دختران افغان بسته‌گی دارد.

پیش از این نیز مقام‌های امریکایی تأکید کرده بودند که بدون تشکیل دولت فراگیر و احترام گذاشتن به حقوق بشر، به‌ویژه حقوق زنان و دختران در افغانستان، طالبان را به‌رسمیت نخواهد شناخت.

ایران هشت زندانی به شمول دو تبعه افغانستان را اعدام کرد

Related Articles

Back to top button