افغانستانسیاسی

بریتانیا می‌خواهد که درخواست ویزای صدهای کماندوی ارتش سابق افغانستان را بپذیرد

بیان‌نیوز – گزارش شده است که دولت بریتانیا تصمیم گرفته است که صدها کماندوی ارتش سابق افغانستان را با خانواده‌های‌شان که واجد شرایط اسکان هستند، منتقل کند.

رسانه‌های بریتانیایی روز دوشنبه(23 میزان) گزارش دادند که درخواست پناهندگی این نیروها قبلا از سوی حکومت سابق بریتانیا رد شده بود.

در گزارش‌های منتشر شده آمده است که دست کم 500 نیروی خاص قوای امنیتی سابق افغانستان واجد شرایط اسکان در بریتانیا شناخته شده‌اند و این نیروها قبلا از سوی دولت بریتانیا حقوق دریافت می‌کردند.

با این حال، آمارهایی منتشرشده نشان می‌دهد که پس از سقوط دولت پیشین افغانستان، درخواست حدود دو هزار کماندوی سابق افغان که در قطعات خاص به نام «تریپل‌ها» خدمت می‌کردند، برای مهاجرت به بریتانیا رد شده بود.

از جانبی، لوک پولارد، معاون پارلمانی وزارت دفاع بریتانیا به نمایندگان مجلس عوام گفت که یک بررسی وزارت دفاع نشان داده که بخشی از کماندوهای افغان مستقیماً توسط دولت بریتانیا استخدام شده‌ بودند.

حکومت پیشین محافظه‌کار به پارلمان گفته بود که این نیروهای به‌طور مستقیم استخدام نشده‌ بودند؛ اما، آقای پولارد روز دوشنبه تایید کرد که این اطلاعات نادرست بوده است.

این مقام بریتانیا افزود که حدود دو هزار درخواست کماندوهای افغان که قبلاً رد شده بودند، در حال بررسی مجدد است.

طالبان می‌گویند قانون منع استفاده از تصویر موجودات زنده را به تدریج اجرا می‌کنند

Related Articles

Back to top button