اجتماعیافغانستان

مقام طالبان به سفیر ایران: تصمیم داریم که مهاجران بازگردانیم

بیان‌نیوز – خلیل‌الرحمان حقانی، وزیر مهاجرین و عودت‌کنندگان طالبان در دیدار با سفیر ایران در کابل، ابراز کرده که حکومت فعلی افغانستان مصمم است تا مهاجران را به کشور بازگرداند.

وزیر مهاجرین طالبان روز سه‌شنبه(24 میزان) با حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده‌ی ویژه رییس‌جمهور ایران برای افغانستان در کابل دیدار و در مورد وضعیت مهاجران در ایران، اشتغال‌زایی، اسکان و تحصیل آن‌ها گفت‌وگو کرد.

این وزیر کابینه‌ی طالبان از میزبانی جمهوری اسلامی در 40 سال گذشته از آوارگان افغانستان ابراز قدردانی کرده و افزوده است: «امارت اسلامی افغانستان نیز تصمیم گرفته است که مهاجران را به کشور باز گرداند، اما برای این کار باید یک میکانیزم مشترک ایجاد شود تا این روند با عزت انجام شود.»

از سوی هم، در خبرنامه‌ی وزارت مهاجرین طالبان به نقل از سفیر ایران آمده که جمهوری اسلامی در هر شرایط در کنار مردم افغانستان است.

این مقام دیپلماتیک جمهوری اسلامی با اشاره به بدرفتاری با مهاجران افغان در ایران، گزارش‌های منتشرشده را جعلی خواند و تاکید کرد که تهران به تمام حقوق مهاجران رسیدگی می‌کند.

وزارت مهاجرین طالبان گفته است که در دیدار با سفیر ایران قرار شد تا هیأتی برای بررسی مشکلات مهاجران به آن کشور سفر کند و برای حل مشکلات آنان با مقام‌های ایرانی صحبت کند.

این در حالی است که حضور مهاجران در ایران پس از حاکمیت طالبان در افغانستان افزایش یافته است.

هم‌زمان اخراج و آزارواذیت مهاجران در ایران نیز افزایش یافته است.

فعالیت تلویزیون‌های محلی ولایت تخار متوقف شد

Related Articles

Back to top button