افغانستاناقتصادی

زنان تجارت‌پیشه: محصولات ما به فروش نمی‌رسند

بیان‌نیوز – گروهی از زنان تجارت‌پیشه که در سی‌ویکمین نمایشگاه محصولات زراعتی و مالداری در کابل اشتراک کرده‌اند، می‌گویند که برای بازاریابی محصولات آن‌ها چندان توجه صورت نمی‌گیرد.

آن‌ها در مصاحبه با خبرنگاران گفته‌اند که با توجه به شرایطی که در حال حاضر زنان و دختران دارند، ایجاب می‌کند که حداقل به گسترش فعالیت‌های اقتصادی و بازاریابی برای محصولات‌شان توجه جدی صورت گیرد.

سی‌ویکمین نمایشگاه محصولات زراعتی در کابل که روز چهارشنبه(25 میزان) توسط معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان افتتاح شد، ده‌ها زن و دختر به شمول زنان تجارت‌پیشه محصولات‌شان را به نمایش گذاشتند.

برگزار شده بود، شماری از زنان اشتراک‌کننده در سی‌ویکمین نمایشگاه محصولات زارعتی و مالداری در کابل می گویند که برگزاری نمایشگاه‌ها زمینه بازار فروش را برای آنان فراهم کرده و باید در این زمینه توجه بیشتر صورت بگیرد.

در این نمایشگاه محصولات زراعتی و مالداری، تولیدات پروسس‌شده، صنایع دستی، ماشین ‌آلات زراعتی، دستگاه‌های تولید برق آفتابی و سایر تولیدات داخلی به نمایش گذاشته شده است.

براساس اعلامیه‌ی وزارت زراعت ،آبیاری و مالداری حکومت سرپرست ۲۶۳ باب غرفه در نمایش به نمایش گذاشته شده که ۵۶ عرفه آن برای صنایع دستی زنان اختصاص داده شده است.

مقام‌های طالبان بر استفاده از محصولات داخلی در کشور تاکید کرده و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی خواستند تا در بخش زراعت و استفاده از تولیدات داخلی در کشور سرمایه‌گذاری کنند.

بانک جهانی: افغانستان در میان 26 کشور فقیر جهان قرار دارد

Related Articles

Back to top button