اجتماعیافغانستان

مقام انتظامی ایران از مردم کشورش خواست که اتباع غیرمجاز را گزارش دهند

بیان‌نیوز – سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده کل انتظامی ایران به تازگی از مردم این کشور خواسته که هرگونه تجمع «اتباع غیرمجاز» را به پولیس گزارش دهند.

او به شهروندان ایرانی هشدار داد که خرید یا اجاره کارت بانکی، مسکن یا خودرو و نیز برای اتباع غیرمجاز غیرقانونی است.

این مقام ایرانی گفت: «به دلیل اتفاقاتی‌که در چهل سال گذشته در کشور مسلمان و دوست ما افغانستان رخ داده است، شماری از اتباع این کشور برای ادامه‌ی زندگی به کشور ما مهاجرت کردند. عده‌ای از این افراد به صورت کاملا قانونی وارد کشور شده‌اند و آن‌ها مهمان ما هستند و این مساله هیچ اشکالی ندارد.»

او افزود که برخی دیگر از این اتباع خارجی به‌صورت «غیرقانونی» وارد ایران شده و مشغول کار و زندگی هستند که اقدامات آن‌ها از نظر قانون جرم محسوب می‌شود.

جانشین فرمانده کل انتظامی ایران تأکید کرد که هرگونه به‌کارگیری اتباع خارجی «غیرمجاز» جرم است و قطعاً با کارفرمایانی که به این اتباع شغل می‌دهند، برخورد قضایی خواهد شد.

سردار قاسم رضایی تصریح کرد که بر اساس سیاست‌های جدید، «اتباع غیرمجاز» باید به کشور خودشان بازگردند و پولیس نیز زمینه بازگشت آن‌ها را فراهم کرده است. او خاطرنشان کرد که «اتباع غیرمجاز» در هر جایی که دیده شوند، پولیس موظف است آن‌ها را شناسایی، جمع‌آوری و به مرزها بازگرداند.

این در حالی است که جمهوری اسلامی روند اخراج مهاجران افغان را به‌طور روزافزون افزایش داده است. گزارش‌های رسمی نشان می‌دهند که مقامات ایران روزانه صدها مهاجر افغان را بازداشت و به افغانستان بازمی‌گردانند.

مقام طالبان به سفیر ایران: تصمیم داریم که مهاجران بازگردانیم

Related Articles

Back to top button