جهان

نیویارک‌تایمز: ایالامتحده به اسرائیل به‌طور مخفیانه نیروی کمکی اعزام کرده است

بیان‌نیوز – روزنامه‌ی آمریکایی «نیویورک‌تایمز» به نقل از مقام‌های مطلع امریکایی گزارش داده است که نیروهای ویژه ایالات متحده برای بازگرداندن گروگان‌ها، وارد اسرائیل شده‌اند.

در این گزارش که به تازگی منتشرشده، آمده است که کماندوهای امریکایی به نیروهای اسرائیلی در تلاش برای بازگرداندن گروگان‌ها از بند حماس، مشوره دهند.

این روزنامه اشاره کرده است که پس از اعزام این نیروهای کماندو، افسران اطلاعاتی آمریکایی نیز برای پیوستن به آن‌ها به اسرائیل رفته‌اند.

نشریه «نیویورک تایمز» در ادامه به انجام ماموریت‌هایی شناسایی توسط 6 پهپاد آمریکایی از نوع «ام-کیو-9» برای کمک به تعیین موقعیت گروگان‌ها اشاره کرد.

بر اساس گزارش این روزنامه آمریکایی، از آغاز جنگ غزه تاکنون، تیم‌های نظامی و اطلاعاتی آمریکا در کمک به ارتش اسرائیل نه تنها بر جستجوی گروگان‌ها، بلکه برای تعقیب فرماندهان ارشد حماس نیز تمرکز داشته‌اند.

در این گزارش بنا بر گفته‌های مقامات آمریکایی، عملیات اسرائیلی که منجر به کشته شدن یحیی السنوار، رهبر حماس شد، به واشنگتن نسبت داده نشده است، اما اشاره شده که سازمان اطلاعات ایالات متحده در عملیات تعقیب و گریز رهبران و اعضای جنبش نقش داشته‌اند.

قدرت اطلاعاتی حزب‌الله؛ حمله‌ی پهپادی حزب‌الله به اقامتگاه نتانیاهو تایید شد

اخبار مرتبط

Back to top button