افغانستانامنیتی

از دومین تیراندازی مرزبانان ایرانی به مهاجران افغان گزارش شد

بیان‌نیوز – رسانه‌ی حال‌وش که اخبار سیستان‌وبلوچستان را پوشش می‌دهد، در تازه‌ترین مورد از دومین تیراندازی مرزبانان ایرانی بر مهاجران افغان گزارش داده است.

به گفته‌ی این رسانه، شماری از مهاجران از میان یک گروه 150 نفری بر اثر انفجار ماین و سپس تیراندازی مرزبانان ایرانی کشته، زخمی و ناپدید شده‌اند.

خبرگزاری حال‌وش در گزارش خود نگاشته که این رویداد شامگاه پنج‌شنبه(17 اکتبر) زمانی رخ داد که یک گروه 150 نفری مهاجران افغان می‌خواستند از مرز ایران و افغانستان به گونه غیرقانونی عبور کنند.

این رسانه اما جزییات بیشتری ارایه نکرده و گفته که در حال جست‌وجوی اطلاعات بیشتری در مورد این رویداد است.

مقام‌های ایرانی و طالبان افغانستان در این مورد تاهنوز چیزی نگفته‌اند.

از سوی دیگر، خبرگزاری حال‌وش هفته‌ی گذشته نیز گزارش داده بود که نیروهای مرزی ایران در منطقه‌ی کلگان سراوان به سوی گروه 300 نفری از مهاجران افغان تیراندازی کردند و در نتیجه‌ی آن، ده‌ها مهاجر افغان کشته و زخمی شدند.

سفیر ایران در کابل و فرمانده مرزبانی سیستان‌و‌بلوچستان ایران اما رویداد قبلی تیراندازی به مهاجران و کشته شدن آن‌ها را تکذیب کردند.

طالبان با پخش اعلامیه‌ای گفت یک هیئت بلندپایه بررسی بررسی گزارش‌ها درباره تیراندازی به مهاجران افغان تعیین کرده است. تاکنون با گذشت چند روز نتایج تحقیقات این هیئت منتشر نشده است.

ایران از سازمان ملل خواست که بودجه بیشتری برای پناه‌دادن مهاجران افغان پرداخت کند

اخبار مرتبط

Back to top button