جهان

بیل گیتس برای ستاد انتخاباتی کاملا هریس 50 میلیون دالر کمک کرد

بیان‌نیوز – روزنامه‌ی نیویارک‌تایمز گزارش داده است که بیل‌ گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت 50 میلیون دالر به ستاد انتخاباتی کاملا هریس، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا، کمک کرده است.

این روزنامه روز سه‌شنبه(1 عقرب) گزارش داده است که این میلیاردر امریکایی قبلا در مسایل سیاسی مداخله نمی‌کرد، اما حالا گفته که این‌بار فرق می‌کند.

در گزارش آمده است که آقای گیتس این کمک را به صورت خصوصی به یک نهاد غیرانتفاعی کمک کرده که از ستاد انتخاباتی کاملا هریس حمایت می‌کند.

این روزنامه به نقل از دو نفر از نزدیکان آقای گیتس گزارش داده است که او گفته می‌تواند با هردو نامزد انتخابات ریاست جمهوری امریکا کار کند اما او در مورد دور دوم حکومت ترامپ ابراز نگرانی کرده است.

به گفته نزدیکان او، بیل‌گیتس رابطه نزدیکی با کامالا هریس هم ندارد اما از سیاست‌های آب و هوایی اداره بایدن و هریس «تمجید کرده است.»

آقای گیتس در پاسخ به نیویارک تایمز در مورد این کمک مالی‌اش به هریس به صراحت پاسخ نداده و بر بی طرف بودن خود تاکید کرده است اما گفته که «این انتخابات متفاوت است و اهمیت بی سابقه‌ای برای آمریکایی‌‌ها و آسیب پذیرترین افراد در سراسر جهان دارد.»

او همچنان گفته است:«من از نامزدهایی حمایت می‌کنم که تعهد آشکاری به بهبود مراقبت‌های بهداشتی، کاهش فقر و مبارزه با تغییرات آب و هوایی در ایالات متحده و سراسر جهان نشان می‌دهند.»

ترامپ به نتانیاهو در مورد حمله به ایران: هرکاری می‌خواهی انجام بده

اخبار مرتبط

این را هم بخوانید
Close
Back to top button