جهان

پوتین: استفاده از نیروهای کره شمالی در جنگ اوکراین به کسی مربوط نمی‌شود

بیان‌نیوز – ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه جمعه(4 عقرب) به تلویزیون دولتی روسیه به گونه‌ی غیرمستقیم تایید کرد که از نیروهای کره شمالی در جنگ اوکراین استفاده می‌کند.

پوتین گفت: «وقتی که باید درباره‌ی چیزی تصمیم بگیریم، تصمیم می‌گیریم. اما این تصمیم مستقل ماست که آیا آن را اعمال می‌کنیم یا نه، آیا به آن نیاز داریم یا خیر. این کار ما است.»

رییس‌جمهور روسیه تصریح کرد که غربی‌ها بارها گفته که این به اوکراین بستگی دارد که چگونه امنیت خود را تضمین کند، با ناتو یا بدون آن.

او در ادامه تاکید ورزید: «هرچه زودتر به بیهودگی چنین رویکردی در روابط با روسیه پی‌ببرند، برای همه و شاید بیش از همه برای خودشان بهتر خواهد بود.»

این در حالی است که مقام‌های امریکایی روز چهارشنبه اعلام کردند که شواهدی دیده‌اند که نشان می‌دهد کوریای شمالی سه هزار سرباز را برای مشارکت احتمالی در جنگ اوکراین به روسیه اعزام کرده است، اقدامی که غرب آن را تشدید قابل توجه جنگ اوکراین می‌داند.

سرویس اطلاعات نظامی اوکراین نیز اعلام کرد که اولین واحدهای نظامی کوریای شمالی که در روسیه آموزش دیده‌اند، در منطقه مرزی کورسک، جایی که نیروهای اوکراینی بخش‌هایی از آن را در ماه آگست تصرف کردند، مستقر شده‌اند.

مکرون: جنگی‌که در لبنان به راه انداخته شده، باید توقف داده شود

اخبار مرتبط

Back to top button