جهان

جنگنده‌های اسرائیلی به برخی از مراکز نظامی ایران حمله کرد

بیان‌نیوز – ارتش اسرائیل بامداد امروز شنبه(5 عقرب) از حمله به اهداف نظامی جمهوری اسلامی در ولایت‌های تهران، خوزستان و ایلام خبر داد.

در بیانیه ارتش اسرائیل آمده است: «ارتش اسرائیل حملات دقیق و هدف‌مندی را علیه اهداف نظامی در تعدادی از مناطق در ایران انجام داد. هواپیماهای ما به سلامت به خانه بازگشتند.»

همچنان اسرائیل ساعاتی بعد از آن، از پایان حمله‌ی خود به جمهوری اسلامی خبر داد.

در همین حال، قرارگاه پدافند هوایی ایران نیز تایید کرده که نقاطی از مراکز نظامی در ولایت‌های تهران، خوزستان و ایلام مورد هجوم اسرائیل قرار گرفته و آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده است.

این مرکز نظام جمهوری اسلامی افزوده است: «با وجود هشدارهای قبلی مسوولان جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه‌ی یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد حادثه در دست بررسی است.»

برخی از رسانه‌ها به نقل از منابع امنیتی جمهوری اسلامی نیز گزارش داده‌اند که تهران آماده‌ی پاسخ‌گویی به تعرض اسرائیل است.

یک منبع گفته است: «ایران حق خود برای پاسخ‌گویی به هرگونه تعرض را محفوظ می‌داند و تردیدی نیست که اسرائیل در برابر هر اقدامی واکنش متناسب دریافت خواهد کرد.»

با این حال، برخی از رسانه‌های بین‌المللی گفته‌اند که حمله‌ای به دارایی‌های استراتژیک در عمق خاک ایران انجام شده است.

پوتین: استفاده از نیروهای کره شمالی در جنگ اوکراین به کسی مربوط نمی‌شود

اخبار مرتبط

Back to top button