افغانستانسیاسی

شارژدافیر بریتانیا: عدم اشتراک نمایندگان امارت اسلامی در نشست دوحه خلاف توقع بود

بیان‌نیوز – رابرت دیکسن، شارژدافیر بریتانیا برای افغانستان در دیدار با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی طالبان گفته که عدم اشتراک نمایندگان امارت اسلامی در نشست دوح خلاف توقع بود.

در خبرنامه‌ی ارگ آمده است که این دیدار روز پنج‌شنبه(۱۰ حوت) در کابل صورت گرفته است و در آن، شارژدافیر بریتانیا افزوده که کشورش علاقه‌مند همکاری مشترک با امارت اسلامی برای افغانستان مرفه و با ثبات است.

این دیپلمات بریتانیا همچنان گفته که محدودیت‌های جاری در افغانستان برداشته شود، یک حکومت قوی و همه‌شمول شکل بگیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که امارت اسلامی و سازمان ملل‌متحد در موقف‌های‌شان نرمش نشان دهند تا میان افغانستان و جامعه‌ی جهانی تعامل مثبت و سازنده به وجود آید.

از سوی هم مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی حکومت سرپرست طالبان افزوده که در شرایط حاضر، حکومت مرکزی و مستقل در افغانستان وجود دارد و هیچ خطری از این کشور وجود ندارد.

او با اشاره به نشست دوحه خاطرنشان ساخت  که امارت اسلامی در نشست‌های بین‌المللی نمایندگی می‌کند و کسانی‌که در این نشست‌ها(دوحه) دعوت شده بودند، نه از افغانستان نمایندگی می‌کنند و نه مردم آن‌ها را نماینده‌ی خود می‌پذیرند.

معاون سیاسی حکومت طالبان بار دیگر تصریح کرد که عدم اشتراک نمایندگان امارت اسلامی در نشست دوحه به معنای عدم تعامل با جامعه‌ی جهانی نیست؛ اگر در آینده خواسته‌های حکومت کنونی کابل در نظر گرفته شود، آماده‌ی اشتراک خواهد بود.

 

Related Articles

Back to top button