افغانستانامنیتامنیتی

حنفی در دیدار با بزرگان اهل تشیع: امارت اسلامی هرگز به مردم ملکی آسیب نمی‌رساند

بیان‌نیوز

مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری رییس‌الوزرای حکومت طالبان با جمعی از علما و بزرگان اهل تشیع افغانستان دیدار و در خصوص منازعه‌ی اخیر ولسوالی بلخاب ولایت سرپل گفت‌وگو کرده است.

خبرگزاری باختر که تحت کنترل طالبان نشرات دارد، تصویری از این دیدار منتشر کرده است و نشان می‌دهد که شریفی بلخابی از بزرگان ولایت سرپل با برخی دیگری از نمایندگان اهل تشییع به دیدار حنفی رفته‌اند.

شریفی در این دیدار بیان کرده که ساکنان بلخاب، مردم صلح‌دوست هستند که طرف‌دار هیچ‌گونه مشکلات نیستند.

او همچنان افزوده است که عاملان و مسببان اصلی مشکلات ولسوالی بلخاب افرادی هستند که از بعضی مسایل سو استفاده می‌کنند.

در همین حال، مولوی عبدالسلام حنفی نیز در این دیدار خاطرنشان ساخته است که حکومت کنونی کابل هرگز خواهان رسیدن ضرر به مردم ملکی نیست؛ بلکه پالیسی حکومت آن‌ها این است که در برابر هیچ شهروند کشور موقف‌گیری نمی‌کند.

به گفته‌ی معاون رییس‌الوزرای طالبان، حکومت کنونی خواستار هم‌زیستی برادرانه همه‌ی مردم افغانستان می‌باشد و به هیچ فردی اجازه‌ی فتنه‌افگنی در میان ملت خود نمی‌دهد.

در چها روز گذشته، ولسوالی بلخاب ولایت سرپل شاهد درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای طرفدار مولوی مهدی و نیروهای طالبان بوده است.

مولوی مهدی که از فرماندهان ناراضی حکومت کنونی کابل است، با شعار عدالت اجتماعی و مشارکت در قدرت علیه حکومت مرکزی طالبان ایستاد؛ اما نیروهای طالبان آن‌ها را سرکوب و مرکز این ولسوالی را تصرف نمودند.

در ادامه‌ی این درگیری‌ها، شماری از سازمان‌های حقوق بشری از نقض حقوق بشر ساکنان این ولسوالی ابراز نگرانی کردند.

ریچارد بنت، گزارشگر ویژه‌ی سازمان ملل‌متحد برای افغانستان، امروز دوشنبه(6 سرطان) در تویتی ابراز نگرانی کرد که گزارش‌هایی از نقض حقوق بشر اهالی این منطقه منتشر شده که برای این نهاد قابل نگرانی می‌باشد.

Related Articles

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button