افغانستانسیاسی

وزیر خارجه‌ی طالبان با رییس دفتر سیاسی حماس گفت‌وگو کرد

بیان‌نیوز – وزارت خارجه‌ی طالبان می‌گوید که امیرخان متقی، سرپرست این وزارت صبح روز چهارشنبه(۳ اسد) با اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس از طریق تماس تلفنی گفت‌وگو کرده است.

ضیااحمد تکل، معاون سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی طالبان در پلتفرم ایکس نوشته که در این تماس تلیفونی پیرامون آخرین تحولات سیاسی، جهادی و مسایل منطقه‌ای غزه بحث و تبادل نظر صورت گرفته است.

معاون سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی طالبان نوشته است: «از تلاش‌ها و فداکاری‌های جنبش جهادی حماس، بر وحدت و استقامت در مبارزات جهادی تاکید کرده و پابندی آن به اصول و ارزش‌های اسلامی را اصل اصلی خوانده است.»

آقای متقی همچنان از مذاکرات و توافق گروه‌های فلسطینی در چین استقبال کرده و در عین حال، آن‌چه که مقاومت ملت فلسطین و داعیه‌ی برحق آن‌ها دانسته، اعلام حمایت کرده است.

به‌گفته‌ی معاون سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی طالبان، هنیه از موضع طالبان در قبال فلسطین و غزه ستایش کرده و درباره‌ی مذاکرات اخیر با اسرائیل معلومات ارائه کرده است.

این صحبت تلفنی در حالی صورت می‌گیرد که روز گذشته، گروه‌های فلسطینی با میانجی‌گری چین توافق‌نامه‌ای را در پکن امضا کردند.

این توافق‌نامه پس از آن امضا شده است که اسرائیل حملات خود را در نوار غزه افزایش داده که میزان تلفات غیرنظامیان را به گونه‌ی روزافزون بالا برده است.

گروه‌های فلسطینی برای تشکیل دولت «آشتی ملی» توافق کردند

Related Articles

Back to top button