جهان

جانسون به پارلمان اوکراین: کییف بر مسکو پیروز خواهد شد

بیان‌‌نیوز- 13 ثور 1401

با جدی‌تر شدن روند پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو و هشدارهای پیاپی مسکو در مورد «پاسخ جدی» به رویکرد گسترش به شرق این پیمان، مسئولان غربی نسبت به تعرض احتمالی روسیه به کشورهای حوزه بالتیک هشدار می‌دهند.

به گزارش العربیه، افزایش کمک‌های نظامی به اوکراین از سوی آلمان، بریتانیا و آمریکا از یک سو و تشدید تحریم‌ها بویژه در حوزه نفت و گاز روسیه، از سوی دیگر، دو راهبردی است که غرب در راستای بازدارندگی در برابر ماشین جنگی پوتین در پیش گرفته و دنبال می‌کند.

در همین راستا، بریتانیا بار دیگر از زبان نخست‌وزیر خود، بر مراتب پشتیبانی از اوکراین در برابر تهاجم نیروهای روسی که از فوریه گذشته آغاز شده، تاکید ورزید.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، سه‌شنبه 3 مه، در سخنرانی از طریق ارتباط ویدئویی در پارلمان اوکراین، گفت که اوکراین، روسیه را شکست خواهد داد و بار دیگر کشوری آزاد خواهد شد.

کمک‌های تسلیحاتی جدید

جانسون همچنین افزود: «امروز پیامی برای شما با این محتوا دارم که اوکراین، پیروز میدان خواهد بود و آزاد خواهد شد.»

او تاکید کرد که بریتانیا، هر آن چه در توان دارد را برای پاسخگو ساختن روسیه در قبال جنایات جنگی که در اوکراین مرتکب شده، به کار خواهد بست.

جانسون همچنین از کمک‌های نظامی جدید به کییف به ارزش 300 میلیون پوند خبر داد و گفت: « تلاش‌ها برای حمایت از کییف در مواجهه با جنگ پوتین را افزایش دادیم.»

نخست‌وزیر بریتانیا در پایان این ارتباط ویدیویی تاکید کرد که سرنوشت مردم اوکراین در دست آنهاست و چیزی به آنها تحمیل نخواهد شد.

درهم شکستن ماشین جنگی روسیه

از سوی دیگر به رغم عدم تمایل برخی کشورهای اروپایی به ممنوعیت نفت و گاز روسیه، به دلیل عواقب اقتصادی و پیامد‌هایی که ممکن است برای آنها داشته باشد، رئیس پارلمان اروپا، تاکید کرد که اطمینان دارد، این شورا به زودی تحریم‌های بیشتری را در بخش نفت و گاز علیه مسکو اعمال خواهد کرد.

چارلز میشل؛ رئیس پارلمان اروپا، سه‌شنبه از طریق حساب رسمی خود در «توییتر» افزود که «ماشین جنگی روسیه باید درهم شکسته شود.»

پروژه مهم با یونان

میشل ساعاتی پیش، با تاکید بر عزم اروپا برای پایان دادن به وابستگی به سوخت‌های فسیلی روسیه، خاطرنشان کرد که کارخانه جدید گاز مایع در یونان به «رهایی اروپای جنوب شرقی از وابستگی به واردات گاز روسیه که به منزله سلاحی برای باج‌خواهی استفاده می‌شود، کمک خواهد کرد.»

کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان نیز در این باره تاکید کرده است که « با این پروژه بسیار مهم همراه با دیگر پروژه‌های در حال اجرا در یونان، چندین کشور اروپایی، در موقعیتی بسیار نزدیک قرار خواهند گرفت تا بتوانند جایگزینی برای گاز طبیعی از منابع روسیه را تامین کنند.»

Related Articles

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button