جهان

پوتین غرب را تهدید کرد: اگر با موشک‌های غربی هدف قرار گیریم، پاسخ ما هسته‌ای خواهد بود

بیان‌نیوز – ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه(4 سنبله) در افتتاحیه نشست شورای امنیت این کشور گفت که اگر مسکو با موشک‌های متعارف غربی مورد اصابت قرار گیرد، مسکو احتمالا پاسخ هسته‌ای خواهد داد.

پوتین به صراحت هشدار داد که مسکو هرگونه حمله به روسیه را که توسط یک قدرت هسته‌ای پشتیبانی شود، حمله‌ی مشترک تلقی می‌کند.

رییس‌جمهور روسیه ابراز داشت که تغییرات تازه در پاسخ به چشم‌انداز جهانی درحال تغییر است که تهدیدها و خطرات جدیدی را برای روسیه ایجاد کرده است.

پوتین افزود: «تجاوز به روسیه توسط هر کشور غیرهسته‌ای، اما با مشارکت یا حمایت یک کشور هسته‌ای حمله مشترک آن‌ها به فدراسیون روسیه تلقی می‌شود.»

پوتین افزود که شرایط استفاده روسیه از تسلیحات هسته‌ای نیز به وضوح تعیین شده است. او گفت که اگر مسکو متوجه آغاز پرتاب گسترده موشک، هواپیما یا پهپاد علیه خاک روسیه شود، گزینه استفاده از سلاح هسته‌ای را در نظر خواهد گرفت.

پوتین گفت که روسیه این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که در صورت «تجاوز» به این کشور یا متحدش بلاروس، از جمله با سلاح‌های متعارف، از سلاح‌های هسته‌ای نیز استفاده کند.

این هشدار پس از آن صورت می‌گیرد که اخیرا کشورهای غربی تلاش کرده‌اند تا برای ارتش اوکراین در استفاده از موشک‌های دوربرد علیه روسیه، مجوز صادر کنند.

جنگ اسرائیل و حزب‌الله؛ فرمانده ارتش اسرائیل از ورود احتمالی به خاک لبنان خبر داد

Related Articles

Back to top button