جهان

نتانیاهو خواستار خروج فوری نیروهای حافظ صلح سازمان ملل از لبنان شد

بیان‌نیوز – بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل‌متحد خواست که نیروهای حافظ صلح را از هرچه سریع‌تر از لبنان خارج کند.

او عصر روز یک‌شنبه(13 اکتبر) در یک نوار تصویری خطاب به گوترش گفت: «زمان آن فرا رسیده است که سربازان یونیفیل را از سنگرهای حزب‌الله و مناطق جنگی خارج کنید.»

نخست‌وزیر اسرائیل در این نوار تصویری گفته است: «امتناع شما از این کار، آنان را به گروگان حزب‌الله تبدیل می‌کند و هم آنان و هم جان سربازان ما را به خطر می‌اندازد.»

نتانیاهو ابراز کرده که نیروهای حزب‌الله از نیروهای حافظ صلح سازمان ملل به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

این درخواست پس از آن مطرح می‌شود که دست‌کم هفت صلح‌بان سازمان ملل متحد در جنوب لبنان براثر شلیک نیروهای اسرائیل در روزهای اخیر زخمی شده‌اند.

در همین حال، ساعتی پس از این درخواست نخست‌وزیر اسرائیل، صلح‌بانان سازمان ملل متحد در لبنان (یونیفیل) با نشر اعلامیه‌‌ای از تداوم «نقض خط آبی» از سوی نیروهای اسرائیل خبر داد.

در اعلامیه‌ی یونیفیل آمده است که بامداد امروز سه دسته از سربازان اسرائیلی در منطقه‌ی «رامیه» از خط آبی به داخل خاک لبنان عبور کردند.

یونیفیل همچنین گفته است که حوالی ساعت ۴:۳۰ دقیقه‌ی صبح امروز دو تانک اسرائیل دروازه‌ی اصلی یک مقر صلح‌بانان را شکستند و به زور وارد این مقر شدند.

گفتنی است، حدود 40 کشور جهان به شمول آلمان، فرانسه، بریتانیا، حملات نیروهای اسرائیل بر نیروهای حافظ صلح در لبنان را محکوم کردند.

اسرائیل پایگاه‌های حزب‌الله را در جنوب لبنان هدف قرار داد

Related Articles

Back to top button