جهان

حمله‌ی مرگ‌بار پهپادی حزب‌الله به اسرائیل؛ 60 اسرائیلی کشته و زخمی شدند

بیان‌نیوز – رسانه‌های بین‌المللی از حمله پهپادی مرگبار حزب‌الله لبنان به پایگاه نظامی تیپ گولانی در منطقه بنیامینا در جنوب شهر حیفا، خبر دادند.

این حمله که شام روز یک‌شنبه(22 میزان) انجام شده است، حزب‌الله در بیانیه خود، این حمله را در ادامه سلسله عملیات‌های خود در پاسخ به حملات اسرائیل به ضاحیه بیروت و جنایات علیه غیرنظامیان لبنانی عنوان کرده است.

براساس گزارش منابع عبری، حمله پهپادی به اتاق غذاخوری مقر تیپ گولانی صورت گرفته که در نتیجه‌ی آن هفت اسرائیلی کشته شده و 53 اسرائیلی دیگر زخمی شده‌اند.

رسانه‌ها همچنان گزارش داده‌اند که چهار سرباز اسرائیلی نیز کشته شده‌اند.

این حمله مرگبارترین حمله پهپادی حزب‌الله به نظامیان اسرائیلی از آغاز جنگ علیه لبنان، بوده است.

از سوی دیگر، رسانه‌های اسرائیلی نیز گزارش داده‌اند که حزب‌الله در حمله روز یک‌شنبه به بنیامینا از دو پهپاد «مرصاد»‌ استفاده کرده است که با عبور از روی دریا وارد حریم هوایی این کشور شده‌اند.

بر این اساس، پدافند هوایی اسرائیل پس از شناسایی این دو پهپاد یکی از آن‌ها را در ساحل حیفا سرنگون کرد ولی پس از آن که رادار پهپاد دوم را گم کرد، این فرضیه مطرح شد که پهپاد دوم دچار سانحه شده و سقوط کرده است.

به نوشته روزنامه تایمز اسرائیل، ارتفاع بسیار پایین پهپاد دوم باعث شد رادار آن را گم کند.

بنا بر اعلام مرکز آلما که یک مرکز تحقیقاتی در اسرائیل است، پهپاد مرصاد دارای برد پروازی ۱۲۰ کیلومتر است و با سرعت ۳۷۰ کیلومتردر ساعت می‌تواند ۴۰ کیلوگرم مواد منفجره حمل کند.

نتانیاهو خواستار خروج فوری نیروهای حافظ صلح سازمان ملل از لبنان شد

Related Articles

Back to top button