افغانستانسیاسی

مک‌کال: افغان‌هایی که به امریکا انتقال داده شده، تحت بررسی قرار نگرفته‌اند

بیان‌نیوز – مایکل مک‌کال، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا می‌گوید که افغان‌هایی‌که به ایالات متحده منتقل شده‌اند، تحت بررسی‌های امنیتی قرار نگرفته و این امنیت ملی واشنگتن را با خطر مواجه ساخته است.

او این اظهارات را در واکنش به بازداشت نصیراحمد توحیدی، شهروند افغانستان که به اتهام طراحی حمله تروریستی بازداشت شده، مطرح کرده است.

مک‌کال در بیانیه‌ای افزوده است: «این نمونه‌ی دیگری از این است که چگونه خروج فاجعه‌بار دولت بایدن و هریس از افغانستان به طور قابل توجهی امنیت ملی ما را به خطر انداخته است.»

به گفته‌ی این مقام امریکایی، افرادی‌که برای «اس‌آی‌وی» درخواست می‌دهند، باید تحت فرایندهای بررسی دقیق قرار گیرند، اما کسانی‌که در عملیات تخلیه به ایالات متحده آورده شدند، صرف نظر از وضعیت آن‌ها، مورد بررسی قرار نگرفتند.

او گفته است: «مهم این است که ما به تعهدات خود در قبال متحدان افغان خود که جان خود را برای حمایت از منافع امریکا به خطر انداخته‌اند عمل کنیم و این‌که این دولت بالاترین استانداردهای بازرسی را برای همه‌ی افرادی که به ایالات متحده می‌آیند اجرا کند.»

پولیس فدرال امریکا (اف‌بی‌آی) هفته‌ی گذشته توحیدی را به اتهام برنامه‌ریزی برای انجام یک حمله‌ی تروریستی در روز انتخابات ایالات متحده بازداشت کرد. او متهم به ارتباط با داعش است.

به گزارش رسانه‌های امریکایی، توحیدی ۲۷ ساله در سپتامبر ۲۰۲۱، چند روز پس از خروج ایالات متحده از افغانستان، با ویزای ویژه‌ی مهاجرتی به ایالات متحده سفر کرده است. این ویزا برای کارمندان پیشین امریکا در افغانستان است.

طالبان برای تحقیق در مورد کشتار مهاجران افغان در مرز ایران هیات بلندپایه تعیین کرد

Related Articles

Back to top button