افغانستانزنان و حقوق بشر

قطر به دانش‌جویان افغان در اندونیزیا زمینه بورسیه تحصیلی فراهم می‌کند

بیان‌نیوز – مقام‌های وزارت خارجه‌ی قطر و اندونیزیا به تازگی تفاهم‌نامه‌ای را امضا کرده‌اند که بر اساس آن، زمینه بورسیه تحصیلی برای شماری از دانش‌جویان افغان در اندونیزیا فراهم می‌شود.

مراسم امضای این تفاهم‌نامه روز یک‌شنبه(29 میزان) از طریق کنفرانس ویدیویی برگزار شده بود. در این نشست مجازی معاون وزیرخارجه‌ی قطر و وزیر امور خارجه‌ی اندونیزیا در مورد اوضاع جاری افغانستان و به خصوص وضعیت زنان و دختران صحبت کردند.

بر اساس گزارش‌ها، هدف از امضای این تفاهمنامه، ایجاد یک بستر همکاری برای تقویت ظرفیت‌های بشری افغان‌ها از طریق ارائه بورسیه‌های تحصیلی در اندونزیا خوانده شده است.

معاون وزارت خارجه‌ی قطر افزوده که ابتدا بیش از 20 دانش‌جوی افغان در اندونیزیا از این بورسیه‌های تحصلی مستفید خواهند شد.

از سوی هم، وزیر خارجه اندونزیا گفته که همکاری دو کشور برای ارائه بورسیه به دانشجویان افغان، تعهد مشترک آن‌ها برای ساختن آینده‌ای روشن‌تر برای افغانستان را نشان می‌دهد.

او افزود که بحران انسانی جاری در افغانستان نیاز فوری به آموزش، به ویژه برای زنان و دختران افغان را نشان می‌دهد.

مرسودی همچنین اشاره کرد که اندونزیا در سال جاری ۱۰ میلیون دوز واکسن فلج اطفال و کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان آسیب‌دیده از بلایای طبیعی ارائه کرد.

این مقام اندونیزیایی تصریح کرد که که اندونزیا با یک سازمان غیردولتی محلی همکاری کرده‌است تا یک پروژه خدمات صحت روانی برای ۴۰۰ زن افغان راه‌اندازی کند.

این تفاهم‌نامه تحصیلی در شرایطی امضا می‌شود که حکومت سرپرست طالبان طی سه سال گذشته دختران از رفتن به مکاتب و دانشگاه‌ها محروم کرده است.

یک مقام طالبان: میلیون‌ها جوان تحصیل‌کرده را از دست دادیم

اخبار مرتبط

Back to top button