جهان

رسانه اسرائیلی: تل‌آویو برای پاسخ به حمله‌ی موشکی ایران آماده شده است

بیان‌نیوز – شبکه تلویزیونی 14 اسرائیل روز سه‌شنبه(1 عقرب) گزارش داد که طرح دولت اسرائیل برای پاسخ به حمله‌ی موشکی ایران آماده شده است.

به گزارش العربیه، در گزارش این شبکه‌ تلویزیونی آمده است که طرح اسرائیل ممکن شامل حمله به منازل مقام‌های ایرانی باشد. چند روز پیش حزب الله لبنان با پهپاد انفجاری خانه‌ نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را هدف قرار داد.

کانال اسرائیلی همچنین گزارش داد که ارتش اسرائیل و سرویس اطلاعات خارجی این کشور به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و وزیر دفاع او یوآو گالانت طرحی برای پاسخ به حمله موشکی ایران در اوایل ماه جاری ارائه کردند.

این شبکه گفت: «این طرح که جزئیات آن را تنها تعداد کمی از مقامات اسرائیلی می‌دانند، شامل گزینه‌های گسترده‌ای از جمله حمله به تأسیسات نفت و گاز، مراکز نظامی و دولتی و همچنین هدف قرار دادن منازل مقامات ایرانی می‌شود که در پاسخ به حمله پهپادی به خانه نتانیاهو در قیساریا انجام می‌‌گیرد.»

براساس این گزارش، خلبانان نیروی هوایی اسرائیل که در حمله به ایران شرکت خواهند کرد، اندکی قبل از انجام عملیات از جزئیات و اهداف مطلع خواهند شد.

این کانال اسرائیلی افزود: «این حمله ممکن است شامل مشارکت جنگده‌ها و هواپیماهای سوخت‌رسان و بکارگیری موشک‌های دوربرد باشد.»

پیشتر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده بود که از حمله اسرائیل به اهداف هسته‌ای یا نفتی ایران حمایت نمی‌کند، اما تل‌آویو گفت که «پاسخ مرگبار و قوی» به تهران خواهد داد.

ترامپ به نتانیاهو در مورد حمله به ایران: هرکاری می‌خواهی انجام بده

اخبار مرتبط

Back to top button