افغانستانامنیتی

نماینده‌ی ویژه روسیه: هسته‌های داعش هنوزهم در افغانستان فعال هستند

بیان‌نیوز – ضمیر کابلوف، نماینده‌ی ویژه روسیه برای افغانستان در تازه‌ترین اظهاراتش گفته که با وجود سرکوب داعش از سوی طالبان، اما هسته‌های این گروه(داعش) هنوزهم در افغانستان فعال هستند.

کابلوف این اظهارات را در مصاحبه با بخش عربی شبکه تلویزیونی «آرتی» بیان کرده و افزوده که حکومت سرپرست طالبان تا حد زیادی توانسته که فعالیت‌های داعش را سرکوب کنند؛ اما داعش همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

به گفته‌ی این مقام روسی، طبق بررسی‌های مسکو تعداد اعضای تروریستی داعش در زمان حضور امریکا و ناتو در افغانستان به 12 هزار نفر می‌رسید، اما این رقم در زمان حاکمیت طالبان به چند هزار نفر کاهش یافته است.

نماینده ولادیمیر پوتین افزود که اعضای داعش همچنان به تبلیغ جهاد جهانی خود ادامه می‌دهند و این تبلیغ‌ها، تهدیدی مستقیم برای روسیه محسوب می‌شود.

او تصریح کرد که اقدامات طالبان علیه داعش زمینه را فراهم کرده تا همکاری‌های مشترک در امر مبارزه با داعش صورت بگیرد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که در روزهای اخیر، نیروهای خاص طالبان در تعدادی از ولایت‌های افغانستان بر مخفیگاه‌های داعش حمله کرده و آن را از بین برده‌اند.

افزون براین، مقام‌های حکومت سرپرست طالبان در اظهارات اخیرشان گفته‌اند که داعش مراکز خود را از افغانستان به بلوچستان پاکستان منتقل کرده و از آن‌جا می‌خواهد که حملاتی را در این کشور سازمان‌دهی کنند.

کرزی انفجار روز گذشته‌ی شهر کابل را تروریستی خواند

اخبار مرتبط

Back to top button