افغانستانسیاستسیاسی

عطامحمد نور: زمین شیرپور را تحویل نگرفتم

بیان‌نیوز

به تازگی اسنادی در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود که نشان می‌دهد در دوره‌ی جمهوریت، زمین‌های دولتی ساحه شیرپور و وزیراکبرخان شهر کابل به چهره‌های سیاسی توزیع شده است.

بربنیاد این اسناد، در زمان ریاست‌جمهوری حامد کرزی و معاونیت مارشال فهیم، ده‌ها چهره قدرت‌مند و با نفوذ در مربوطات شیرپور و وزیراکبرخان جایداد گرفته‌اند.

پس از انتشار این فهرست، عطامحمد نور، رییس حزب جمعیت اسلامی واکنش نشان داده و گفته است که او هیچ زمینی را در شیرپور کابل تحویل نگرفته است.

نور شامگاه سه‌شنبه(۱۸ دلو) در رشته‌تویتی وضاحت داد:«جدولی از زمین‌های شیرپور شهر کابل منتشر شده که نام من نیز در آن با سهم ۴۸۴ متر مربع درج شده است.»

او همچنین تصریح کرده است:«برای وضاحت بیشتر این‌که رهبری محترم حکومت وقت افغانستان برای من توزیع ۳۷۵ متر مربع زمین که کم‌ترین متراژ در ساحه‌ی شیرپور است، را بدون درخواست و نیاز من دستور داده بود که من آن را برای این‌که نیاز نداشتم و مستحق نبودم و منزل شخصی من در کارته‌ی پروان برای پیش‌برد امور سیاسی و اسکان کفایت می‌کرد، تحویل نگرفتم و پس از مدتی از طریق شهرداری محترم کابل طبق درخواست آنان به شخص دیگری به رضایت خودم واگذار کردم.»

رییس حزب جمعیت اسلامی خاطرنشان ساخت که در مربوطات شیرپور کابل، هیچ زمین و ساختمانی به‌نام او و بستگانش وجود ندارد.

انتشار این فهرست، با واکنش‌های گسترده‌ی کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است.

کاربران، دریافت‌کنندگان زمین‌های دولتی را از سوی چهره‌های با نفوذ، چپاول و خیانت به مردم افغانستان تلقی کردند.

Related Articles

Back to top button