افغانستانسیاستسیاسی

بریتانیا خواستار بهبو روابط با حکومت سرپرست کابل شده است

بیان‌نیوز

رابرت چاترتن دکسن، شارژدافیر موقت سفارت بریتانیا برای افغانستان در دیدار با امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ی حکومت، خواستار حفظ و بهبود روابط میان کابل – لندن شده است.

وزارت خارجه، شام روز چهارشنبه(۱۴ سرطان) در اعلامیه‌ای افزوده که با تسلط امارت اسلامی، امنیت و ثبات پس از دهه‌ها در افغانستان به وجود آمده و او همچنان ابراز امیدواری کرده که روابط میان بریتانیا و افغانستان بهبود یابد.

شارژدافیر موقت سفارت بریتانیا برای افغانستان افزوده که تعهد حکومت سرپرست کابل برای تحکیم امنیت و ثبات در این کشور قابل درک بوده و در عین حال، گام‌های عملی در زمینه‌ی مبارزه با موادمخدر قابل ستایش است.

از سوی هم، سرپرست وزارت خارجه‌ از موقف دولت بریتانیا مبنی بر عدم حمایت از گروه‌های مسلح در افغانستان ابراز قدردانی کرده است.

امیرخان متقی در این دیدار افزوده که حکومت سرپرست کابل خواستار آغاز خدمات قونسلی در لندن شده تا به مشکلات افغان‌های مقیم این کشور رسیدگی صورت گیرد.

گفتنی است، پس از سقوط نظام جمهوریت در پانزدهم اگست سال ۲۰۲۱ میلادی و تسلط امارت اسلامی بر افغانستان، بریتانیا خدمات قونسلی خود را در این کشور متوقف کرد.

این نخستین دیدار مقام بریتانیا با مقام‌های حکومت سرپرست در کابل است.

Related Articles

Back to top button