افغانستاناقتصادی

طالبان به سرمایه‌گذاران روسی: آغوش امارت اسلامی برای سرمایه‌گذاری باز است

آسیاتایمز: مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رییس‌الوزرای طالبان در دیدار با شماری از سرمایه‌گذاران روسی، گفت که اغوش امارت اسلامی باز است و امنیت سرمایه‌گذاران را تضمین می‌کند.

معاون سیاسی رییس‌الوزرای طالبان، به تازگی با اسماعیل اسماعلیوف، هاشم‌بیگ کورمانوف و نوسب بیک رسولان، مسوولین گروپ روسی«آسیاماینینگ» دیدار کرده است. این گروپ علاقه‌مند است که در بخش معادن افغانستان سرمایه‌گذاری کند.

انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان، روز چهارشنبه(11 جوزا) در تویتی نگاشته که مسوولان گروپ روسی آسیاماینینگ، وضعیت امنیتی افغانستان را اطمینان‌بخش خوانده‌اند.

به گفته‌ی سمنگانی، معاون سیاسی رییس‌الوزرای طالبان در این دیدار به این گروپی از سرمایه‌گذاران روسی گفته است:«اغوش امارت اسلامی افغانستان به تمام سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باز است و امنیت و مصونیت آن‌ها را تضمین نموده و آماده‌ی هرگونه همکاری لازم می‌باشد.»

پس از تسلط طالبان بر افغانستان، میزان سرمایه‌گذاری خارجی در افغانستان به حداقل رسید. اکثر بازرگانان خارجی و داخلی، سرمایه‌های‌شان را به بیرون از افغانستان انتقال دادند.

عدم سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، میزان بیکاری را به شکل فزاینده‌ی بلند برده و نیز افغانستان را با رکود اقتصادی مواجه کرده است.

 

Related Articles

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button